Aktualności

11.05.2010

K2 wraca na ścieżkę szybkiego wzrostu i rentowności.

Skonsolidowane przychody Grupy K2 w okresie 3 miesięcy zakończonych 31 marca 2010 r wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o ponad 50% osiągając kwotę 12.608 tyś zł. Grupa odnotowała w tym okresie wynik EBITDA w wysokości 541 tyś (w porównaniu do ujemnego wyniku 228 tyś w okresie pierwszych 3 miesięcy 2009 r) oraz zysk netto w kwocie 175 tyś zł (w porównaniu do straty 499 tyś w pierwszym kwartale roku ubiegłego).

Zdecydowana poprawa wyników jest efektem tak wyraźnej poprawy koniunktury na rynku reklamy i marketingu internetowego jak i zdolności K2 do zrównoważonego rozwoju i poprawy efektywności wszystkich jednostek biznesowych Grupy. Szczególnie szybki rozwój odnotował dział usług SEM/SEO, który planujemy wydzielić ze spółki ACR do spółki K2 Search. Spektakularnym wzrostem może pochwalić się także system3.pl (spółka, która w oparciu o własną platformę afiliacyjną zapewnia klientom i mediom możliwość rozliczania kampanii w modelu wynagrodzenia za sukces), której przychody w pierwszym kwartale wzrosły 600%.

Ostatnie miesiące przyniosły także inne pozytywne wydarzenia dla Grupy K2. Prace spółki zostały docenione tak w kontekście jakości kreacji (3 nagrody i wyróżnienia w konkursach Kreatura i KTR, wygrana teamu reprezentującego K2 w konkursie Cannes Lions Young Creatives w kategorii Cyber) jak i pomysłowości w wykorzystaniu mediów (nagroda Media Trendy za  innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej). Dodatkowo, K2 Internet SA, jako jedna z 25 firm w kraju została wyróżniona przez międzynarodowe jury konkursu European Business Awards i walczyć będzie o nagrodę główną. Utrzymaliśmy obsługę wszystkich znaczących klientów a pierwsze miesiące roku były bardzo szczęśliwe w kontekście pozyskiwania nowych zleceń. Rozpoczęliśmy współpracę m.in. z jedną z największych w Polsce instytucji finansowych, dużą firmą z sektora AGD oraz wiodąca firmą kosmetyczną.
 
Wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale są zgodne z naszymi wewnętrznymi założeniami i potwierdzają, że nasze plany dotyczące wysokości sprzedaży i zyskowności w tym roku są realne. W bieżącym roku wygraliśmy przetarg na realizację usług dla jednego z największych banków w Polsce. W ostatnim dniu kwietnia zostaliśmy zaskoczeni, informacją o unieważnieniu jego wyników. Przygotowanie do tego przetargu było bardzo kosztownym procesem a spodziewane przychody miałyby wpływ na wyniki Grupy. Mimo, że to zdarzenie czyni realizację planu trudniejszą mamy nadzieję, że potencjał naszej grupy pozwoli pozyskać innych klientów o porównywalnych budżetach. -  komentuje Janusz Żebrowski, prezes zarządu K2 Internet S.A.