Aktualności

09.11.2010

K2 i Play przedstawiają nową odsłonę www.playmobile.pl.

K2 wraz z działem rozwiązań portalowych Play (Portal Solutions) przygotowała nową wersję portalu www.playmobile.pl. Przyjęto założenia metodyki projektowania zorientowanego na użytkownika (user centered design). Prowadzono wieloetapowe badania (m.in. z wykorzystaniem eye-trackingu) pozwalające na weryfikację nowych rozwiązań, aż do uzyskania satysfakcjonującego efektu.

Wypracowana koncepcja zarówno na poziomie architektury informacji jak i projektów graficznych wyraża się w określeniu simplicity, przekładającej się na łatwość nawigacji, uproszczenie struktury i procesu dokonywania zakupów. Portal wzbogacono o czytelne wyróżnienie głównych ścieżek użytkownika opartych na najpopularniejszych scenariuszach wizyt.

Jednocześnie w odpowiedzi na nowe pozycjonowanie marki Play, podkreślające możliwości nieograniczonego kontaktu, kreacje wykorzystane w portalu bazują na naturalnych zdjęciach, przedstawiających ludzi w codziennych sytuacjach. Całość domyka ikonografia, wypracowana na potrzeby portalu przez cenionego ilustratora Pawła Jońcę (Pejot).

Sami użytkownicy mieli wpływ na wygląd tego portalu. Zorganizowano „Wybory w Play” i do oceny odbiorców wystawiono dwie wersje strony głównej portalu. To pozwoliło na przyjecie perspektywy użytkownika, uwzględnienie ich potrzeb i oczekiwań.

w branży telekomunikacyjnej jest wykorzystanie na tak szeroką skalę w portalu mechanizmów social mediowych, które pozwalają na angażowanie użytkowników poprzez możliwość udostępniania i promowania treści (social sharinng).