Aktualności

01.12.2010

Papierowa sztuka dla Zwierciadlo.pl.

Celem filmu jest zwiększenie świadomości marki Zwierciadlo.pl wśród użytkowników Internetu. Półtoraminutowe video jest dostępne na stronie http://zwierciadlo.pl/artykul/druga-strona-zwierciadla. Za strategię promocyjną i postprodukcję filmu odpowiada K2.

Na potrzeby promocji nawiązano współpracę z Brianem Dettmerem. Amerykański artysta, za pomocą nożyczek, stworzył rzeźbę z papierowych magazynów „Zwierciadło”, a wymagający  czasu, precyzji i skupienia  proces uwiecznił na video.  Zdaniem autorów przekazu, ukazanie tworzenia portalu poprzez papierową sztukę ma wiele znaczeń.

Idea redefinicji znaczenia przedmiotów realizowana poprzez rzeźbienie w papierowych przedmiotach (książkach, voluminach, pismach, etc.) oraz skierowanie myśli na żmudny proces - pokazany na filmie w ogromnym przyspieszeniu - doskonale wpisują się w strategię wizerunkową portalu.  – mówi Aleksandra Biernacka, dyrektor wydawniczy portalu.

Zdaniem artysty nasza cywilizacja wprost ugina się od bagażu tekstów, wypowiedzianych myśli. – Można radzić sobie z tym na dwa sposoby – mówi Dettmer. – Pierwszy to próba stworzenia czegoś absolutnie nowego, czego jeszcze nie było. Drugi – ku któremu skłaniam się ja – to świadoma manipulacja istniejącym materiałem, edytowanie, przekształcanie i definiowanie na nowo.

Owa redefinicja, w tym przypadku, symbolizuje również pojawienie się w sieci portalu Zwierciadlo.pl, który nie jest już stroną drukowanego magazynu, ale nowym, do pewnego stopnia odrębnym,  projektem wydawniczym.  Tym, co zaważyło na takim wyborze środka wyrazu była też synergia idei występująca pomiędzy twórcą a redakcją portalu. - Bliska jest nam postawa artysty w tak niezwykły sposób podkreślającego wagę procesu tworzenia. Bliska, ponieważ dla nas ów proces wyraża również rozwój. – wyjaśnia Biernacka, wskazując zarazem na główne obszary portalu: psychologię, rozwój osobisty i kulturę.

- Postanowiliśmy postawić na niecodzienny i dyskretny sposób wyjścia z przekazem do użytkowników, starając się do nich dotrzeć  z czymś więcej niż klasycznym spotem reklamowym: chwilą wytchnienia i refleksji. To właśnie chcemy  przekazać odbiorcom Zwierciadlo.pl. W naszej komunikacji marketingowej stawiamy na bliską relację, emocje i szacunek, i stąd również staramy się ją realizować w sposób nieszablonowy. Nasi  użytkownicy do dla nas największa wartość” – mówi Michał Chmieliński, specjalista ds. komunikacji w Internecie.

Obok filmu, zaplanowano również inne działania, przede wszystkim zwiększające zasięg i lojalność użytkowników. W grudniu rozpocznie się intensywna kampania w wyszukiwarkach i działania optymalizacyjne, budujące pozycję w wynikach naturalnych; w październiku, jeszcze przed startem portalu, ruszył na Facebook.com  fanpage „Weź oddech”, prowadzony przez K2 Womm, który obecnie skupia ponad 5,5 tys. Fanów.