Aktualności

08.04.2011

K2 na zalecenie Play wprowadza kolejne zmiany w www.playmobile.pl.

K2 na zlecenie Play wprowadziła kolejne funkcjonalności oraz modyfikacje do portalu www.playmobile.pl, służące usprawnieniu procesu zakupowego. W szczególności skupiono się na wyraźnym wyeksponowaniu telefonów oraz oferty postpaid operatora. Zmiany te są efektem badań użyteczności portalu, cyklicznie prowadzonych przez Play.

Zgodnie z założeniami procesu projektowania zorientowanego na użytkownika od momentu wystartowania portalu prowadzone są regularne badania użyteczności i eye-trackingowe z udziałem użytkowników. Mają one na celu stałe monitorowanie portalu, w tym zwłaszcza wychwytywanie jego mocnych i słabych elementów. Uzyskane wyniki skłoniły Play i K2 do rozwijania serwisu w kierunku wzmocnienia ekspozycji telefonów. Zmodyfikowane zostały ścieżki zakupowe użytkowników, przygotowano nowe projekty funkcjonalne oraz odświeżono szatę graficzną działu prezentującego ofertę telefonów Play.

Rys. 1. Pierwsza wersja stron ofertowych (internet)               

Ponadto wprowadzono zmiany w sposobie prezentacji oferty postpaid operatora (abonament, internet). Główny nacisk położono na wyjaśnienie konstrukcji i korzyści z nowej oferty w przystępny użytkownikom sposób.

Rys. 2. Obecna wersja stron ofertowych (internet)

Play, jako pierwszy operator telefonii komórkowej w Polsce, zaoferował swoim klientom możliwość przeniesienia numeru do Play od innego operatora za pośrednictwem internetu. Klienci, którzy dotychczas dokonywali tej operacji w salonach, mogą zrobić to za pośrednictwem internetu, w prosty i wygodny sposób.
 Ponadto przygotowana została nowa szata graficzna Sklepu Internetowego, dostosowana do rozwiązań projektowych i linii graficznej nowego portalu. Dążono do ujednolicenia stylu graficznego portalu tak, by użytkownicy mogli szybciej się po nim poruszać i łatwiej dotrzeć do interesujących ich informacji.

Szczegółowe informacje zawiera case study projektu, dostępne pod linkiem: http://www.k2.pl/_files/Playmobile_pl_Redesign_Case_Study.pdf.
Rys. 1. Pierwsza wersja stron ofertowych (internet)