Aktualności

25.07.2011

K2 z MTVNHD w finale Cresta.

Projekt promujący kanał MTVNHD przygotowany przez agencję K2 znalazł się w finale prestiżowego konkursu Cresta Awards w kategorii Interactive. K2 jest jedyną polską agencją, która dostała się do finału międzynarodowego konkursu.

Wyróżniony projekt został przygotowany dla MTV Networks i miał charakter globalny. Serwis http://experience.mtvnhd.com/ skierowany był do młodych mężczyzn zamieszkałych w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Belgii i Australii. Powstała unikalna aplikacja webowa, która za pomocą dodania własnej fotografii umożliwiała kreację własnego teledysku i dzielenie się nim w mediach społecznościowych. Odwiedzający stronę mogli wybierać spośród pięciu różnych video zrealizowanych w pięciu stylach muzycznych.

Dla uzyskania efektu bliskiego doświadczenia muzyki MTVNHD połączono techniki wideo oraz trackingu przestrzennego z możliwościami 3D technologii Flash. Dzięki temu użytkownicy serwisku mogli osadzić w klipach wideo model 3D własnej twarzy i stać się bohaterem muzycznych filmów.

W czasie tylko pierwszego miesiąca trwania kampanii stronę odwiedziło ponad 500 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy stworzyli ponad 120 tysięcy kreacji video. Stworzone przez użytkowników kreacje oglądane były ponad 600 tysięcy razy. Każde ze zdjęć generowanych na platformie i umieszczanych na portalu Facebook aktywowało średnio 22 posty innych użytkowników – co razem daje ponad 900 tysięcy interakcji.

Międzynarodowy konkurs Cresta Awards (http://www.cresta-awards.com/) organizowany jest od 1993 roku przez Creative Standards International we współpracy z International Advertising Association. Międzynarodowe jury konkursu ocenia projekty na podstawie jedynie dwóch kryteriów: oryginalności twórczej pomysłu oraz jakości jego wykonania.