Aktualności

14.05.2014

Kampania Metafen nominowana w konkursie Media Trendy

Wyróżnione nominacją działania dla Metafen, prowadzone są wokół hasła „Można inaczej”, skupione były na platformie Tumblr: http://metafen.tumblr.com/. Jest to jedna z największych kampanii video realizowanych w branży farmaceutycznej w Polsce. Za pomysł strategiczno-kreatywny i realizację odpowiada agencja K2, natomiast strategią, planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja mediowa K2 Media.

Można inaczej walczyć z bólem – Metafen, jako pierwszy lek przeciwbólowy na polskim rynku, łączy w swoim składzie dwie wiodące substancje przeciwbólowe: ibuprofen i paracetamol. Można też inaczej reklamować się w tej kategorii produktów – nasz pomysł, skierowany do młodej grupy docelowej, przełamuje dotychczasowy sposób komunikacji reklamowej farmaceutyków. W dojrzałej, ale schematycznej kategorii produktowej postawiliśmy wszystko na jedną kartę: przełamujemy schematy, bo Metafen jest przełomowym produktem. Inaczej zatem podeszliśmy do mediów (launch online, a potem kampania TV) oraz do kreacji (humor). Z jednej strony w tej nudnej kategorii łatwo się wyróżnić, ale z drugiej strony nikomu nie udało się dotąd zrobić tego tak, aby zwiększyć sprzedaż.
Media Trendy to konkurs w którym nagradzane są najciekawsze i najbardziej nowatorskie mediaplany oraz kreatywne sposoby wykorzystania mediów w kampaniach. Celem konkursu jest wyróżnienie twórców kampanii, w których wyzwania marketingowe zostały zrealizowane w sposób niestandardowy, innowacyjny, wyznaczając nowe trendy i nowe sposoby podejścia do mediów.