Aktualności

08.06.2011

Do You Know Polska?

Agencja K2 na zlecenia Ministerstwa Spraw Zagranicznych przygotowała serwis www.doyouknowpolska.com, promujący Polskę na świecie. Serwis pokazuje twarz współczesnej Polski w nowatorski sposób, tak aby wzbudzić ciekawość i zachęcić do wizyty w naszym kraju.

Stworzono ilustrowany słownik współczesnej, „młodej” polszczyzny. Każda pozycja w słowniku opatrzona jest definicją, plikiem audio i amatorskimi zdjęciami z Polski nadsyłanymi przez internautów. Istnieje również możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat języka polskiego. Dowcipne wyniki quizów to treść, którą można podzielić się ze znajomymi na serwisach społecznościowych. Projekt ma formę otwartą – można dodawać zdjęcia i zwroty, które zdaniem użytkowników pomogą gościom zza granicy poznać lepiej nasz kraj. W ten sposób sami Polacy mogą zaangażować się w promocję swojego kraju.

Pomysł na serwis wziął się z życia. Znajomość języka gospodarzy, to przydatna rzecz, ale język polski jest wyjątkowo trudny. Czy trzeba znać całą gramatykę? Czasem wystarczy odpowiednie słowo w odpowiednim miejscu, by zjednać sobie przychylność taksówkarza, barmana, albo dziewczyny na imprezie w akademiku. -  komentuje Wojtek Łebski, Senior Creative & Copywriter K2. - Do You Know Polska? to lekkie i dowcipne spojrzenie na Polskę przez pryzmat potocznego języka i zdjęć, które są aktualne, opisują rzeczywistość w mniej oficjalny sposób. Połączyliśmy przyjemne z pożytecznym. Przyjemne – bo treść jest wesoła, zaskakująca, obalająca stereotypy. Pożyteczne – bo buduje wizerunek Polski, jako nowoczesnego kraju, pełnego pozytywnej energii, a poza tym daje obcokrajowcom coś więcej niż „dziękuję” i „dzień dobry”.