Aktualności

27.06.2011

Najnowsza produkcja K2 dla PZU zakazana na YouTube.

Agencja K2 wspólnie z Leo Burnet, Starlink i ACR przygotowała zintegrowaną kampanię marketingową dla Grupy PZU promującą ubezpieczenia komunikacyjne dla młodych kierowców. Kampania prowadzona jest w telewizji, kinie, prasie, radiu i internecie. Wspierana jest działaniami ambientowymi. Ruszyła na początku czerwca 2011 roku i potrwa do połowy lipca.

W ramach prowadzonych działań, agencja K2 przygotowała dwie niestandardowe produkcje filmowe, dedykowane odpowiednio do aplikacji mobilnej skanującej kod QR, Internetu oraz do Kina. 48 sekundowy film do aplikacji mobilnej, będący wariacją na temat oficjalnego spotu telewizyjnego kampanii, można było oglądać także na kanale YouTube Grupy PZU. Zabawna i niewątpliwie odważna produkcja, przygotowana specjalnie do młodzieżowego kanału, jakim jest Internet, odpowiada na oczekiwania grupy docelowej – młodych aktualnych lub przyszłych posiadaczy samochodu.
Przez niespełna tydzień, film pod tytułem PZU Młodzi Kierowcy - Bez babci, obejrzało ponad czterdzieści dwa tysiące użytkowników, zarówno poprzez Kanał YouTube jak i aplikację mobilną z QR kodem. Ku zdziwieniu wszystkich, po tygodniu od publikacji, produkcja została oznaczona na kanale, jako nieodpowiednia dla osób poniżej 18 roku życia i aktualnie można zobaczyć ją tylko po zalogowaniu się na YouTube.

Całą sytuację podsumowuje Dariusz Maciołek, Kierownik Zespołu
E-marketingu w Grupie PZU:

Grupa docelowa kampanii to ludzie młodzi a tym samym bardzo wymagający. Konkurencyjna i dobrze przygotowana oferta – to za mało, by zyskać ich zainteresowanie. Wychodząc im naprzeciw, zdecydowaliśmy się wesprzeć standardowy przekaz reklamowy – nietypowymi i nowoczesnymi działaniami. Nie spodziewaliśmy się takiej reakcji ze strony użytkowników, tym bardziej, że film absolutnie nie zawiera treści niezgodnych z prawem i zasadami dobrego wychowania. Zablokowanie filmu świadczy tylko o tym, że konkurencja zauważyła, jak mocnym graczem staje się PZU w grupie młodych klientów ubezpieczeniowych. - dodaje Dariusz Maciołek.

Aktualnie zakazany film można zobaczyć na Fan Page’u wspierającym kampanię oraz poprzez QR kody, dostępne na Citilightach i Backlightach w Polsce.


Ponadto agencja K2 przygotowała również dwuczęściowy spot do kin: http://www.youtube.com/watch?v=bZFXi8i4Tng. Premierze spotu w kinie Cinema City Arkadia, która odbyła się 4 czerwca, towarzyszył specjalny event. W trakcie bloku reklamowego, pomiędzy pierwszą a druga częścią spotu - para aktorów odegrała scenkę, zwracając na siebie uwagę i wzbudzając na widowni zamieszanie.

Pierwsza część spotu to obraz z kamer przemysłowych garażu - podziemnego w centrum handlowym. Babcia, znana ze spotu TV, czeka obok samochodu i wyraźnie niepokoi się zaistniałą sytuacją. 20 sekundowa część kończy się głosem z off’u, symulującym głos informacji z centrum handlowego, który wzywa współwłaściciela samochodu do zejścia do garażu.
W reakcji na spot, para aktorów wybiega z sali kinowej, krzycząc i sugerując, iż to ich babcia czeka na parkingu. I to właśnie ją pokazywały kamery przemysłowe kina.
Po tej scence na ekranach kinowych pojawiała się druga część spotu pokazująca parę, która odnajduje babcie i wraca z nią do domu. Podsumowaniem drugiej części, jest praktyczne rozwiązanie PZU, będące głównym hasłem kampanii: Taniej dla młodych kierowców z własnymi zniżkami. Event koordynował dom mediowy Starlink.

W ramach prowadzonych działań przez K2 przygotowano również stronę WWW z pełną ofertą ubezpieczenia: http://www.bezbabci.pzu.pl/ i kampanię displayową. Wystartowały już także działania wspierające na Facebooku oraz SEM/SEO. Za zakup mediów w internecie odpowiada ACR.