Aktualności

06.11.2007

Dom mediowy ACR: nie kupuj reklamy, kupuj jej efekty.

ACR, należący do grupy K2 Internet S.A., jest pierwszym domem mediowym w Polsce,który zaoferował usługi z zakresu tzw. "Performance Marketingu", czyli działań reklamowych w Internecie ukierunkowanych na wywołanie konkretnej i mierzalnej reakcji odbiorców, jak na przykład wypełnienie formularza na stronie www, lub zakup produktu on-line.

Istotą Performance Marketingu jest przeniesienie na dom mediowy pełnej odpowiedzialności za wyniki kampanii w Internecie. Reklamodawca nie płaci, tak jak w tradycyjnym modelu, za wyświetlenie milionów reklam, których przyszła skuteczność jest nieznana, ale za pozyskanie poprzez Internet określonej liczby klientów, rejestracji w serwisie czy innej precyzyjnie zdefiniowanej akcji grupy docelowej.

Potrafimy wziąć odpowiedzialność nie tylko za sprowadzanie ruchu na stronę www, ale także za skuteczność działania tej strony. Tym samym reklamodawca nie musi kupować reklamy, może kupić efekt jej działania mówi Jolanta Zaczek, Prezes ACR.

Działania Performance Marketingu mogą być oparte na praktycznie każdej z dostępnych form reklamy online. Jednak najlepsze efekty uzyskuje się w oparciu o narzędzia specjalistyczne takie jak marketing w wyszukiwarkach, marketing afiliacyjny, email-marketing oraz direct response adveritsing.

Jednak to nie same narzędzia reklamowe są głównym wyróżnikiem Performance Marketingu, ale ich bieżące monitorowanie i optymalizowanie w trakcie trwania kampanii, a nie po jej zakończeniu. Performance Marketing realizowany jest w krótkich, nawet kilkudniowych cyklach po każdym kolejnym "uderzeniu" sprawdzane są, a następnie optymalizowane efekty każdego elementu kampanii. Dla przykładu w ciągu zaledwie jednomiesięcznej kampanii, serwis WWW może więc być nawet kilkukrotnie przebudowany.

W kampaniach internetowych najczęściej sukces definiuje to, ile osób zobaczyło i kliknęło w reklamę. Podczas gdy prawdziwą miarą sukcesu kampanii powinien być wskaźnik konwersji mówiący o tym, ile z osób, które kliknęły w reklamę, zrealizowało następnie na stronie oczekiwaną akcję. Takie podejście gwarantuje efektywne wykorzystanie budżetu kampanii i jest podstawą Performance Marketingu prowadzonego przez ACR.