Aktualności

28.09.2012

K2 promuje miasto Łódź.

Agencja K2 przygotowała cztery trzydziestosekundowe spoty TV i krótki, pięciominutowy film dokumentalny promujące Miasto Łódź. Realizacja jest wynikiem wygranego przez K2 konkursu zorganizowanego przez Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, Departament Prezydenta w Urzędzie Miasta Łodzi.

Zwycięską ideę kreatywną charakteryzuje niesztampowe podejście do marketingu regionów i wielka szczerość w pokazaniu Łodzi. Spoty zmierzą się z powierzchownym wizerunkiem Łodzi postindustrialnej i odchodząc od nurtu „propagandy regionów“ opowiadają o tym, że Łódź nie jest doskonała, że upadek ery przemysłowej wywarł na niej silne piętno, ale także pokazują, że ciśnienie rodzi diamenty.

W warstwie wizualnej podkreślono, że choć  łódzka tkanka miejska ma często surowy charakter, to właśnie w tej surowości kryje się wiele niebanalnego piękna.
W warstwie tekstowej młodzi (a w dłuższym filmie także starsi) łodzianie opowiadają o tym jak widzą swoje miasto oraz swoją rolę w nim. Wszyscy bohaterowie spotów TV swoją pracą i postawą pokazują, że to właśnie taka, a nie inna, Łódź zmotywowała ich do robienia rzeczy wartościowych. Są nimi: Michał Bieżyński założyciel Fundacji Urban Forms, Rafał Lejman, projektant i właściciel marki odzieżowej RUSH, Kuba Wadnachowicz – członek zespołu Cool Kids of Death i współzałożyciel lokalu DOM oraz Dorota Chochlewicz, absolwentka łódzkiej ASP i założycielka firmy Zaczarowany Ołówek, która rozwija dzieci artystycznie.

Uznaliśmy, że jeśli będziemy koloryzować, upiększać i tworzyć zgrabne marketingowe formułki i jeśli nie powiemy o tym mieście prawdy, nikt nie będzie chciał nas słuchać, nikt nie uwierzy, że Łódź się odradza. A przecież się odradza i warto to podkreślić. – mówi Daniel Rakus, senior creative & copywriter K2, autor koncepcji, łodzianin, absolwent UŁ. - W naszej produkcji skupiliśmy się na młodej kreatywnej sile Łodzi, która rozkwita na surowej tkance miejskiej. Dzięki temu przeradza się w niedającą się zignorować energię twórczą. – dodaje Daniel Rakus.

Spoty można obejrzeć w kanale YouTube K2:

http://www.youtube.com/watch?v=q9tIzMFjvxg
http://www.youtube.com/watch?v=PZ7FNbH0m1I
http://www.youtube.com/watch?v=nj7Kdap-m2Y
http://www.youtube.com/watch?v=VcJw_Vb9fEU
http://www.youtube.com/watch?v=xb76VW_nbSQ
http://www.youtube.com/watch?v=oBxpffc1lGo

oraz pod adresem: www.kreatywna.lodz.pl

K2 jest największą agencją interaktywną w Polsce z pietnastoletnim stażem. Tworzy kampanie angażujące we wszystkich mediach. Agencja posiada w swoim portfolio ponad 120 produkcji video dla wiodących marek tj. Coca-Cola, IKEA, LG Electronics, MTV, Nokia, Pekao SA, PKO BP, PZU oraz Volvo. K2 odpowiada również za kampanię „Do You Know Polska?” promującą Polskę na świecie, przygotowaną na zlecenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych, oraz za serwis http://www.kula.gov.pl/ dla Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, który kształtuje świadomość kulturową najmłodszych użytkowników internetu. Projekty K2 spotkają się z uznaniem branży i co roku są nagradzane podczas polskich i zagranicznych konkursów reklamowych.