Aktualności

07.07.2009

K2 i LECH Premium poszerzają rzeczywistość.

W najnowszej realizacji dla marki LECH (Kompania Piwowarska SA) K2 Internet wykorzystała jedną z nowatorskich form komunikowania się z konsumentem – poszerzoną rzeczywistość (z ang. augmented reality, w skrócie: AR). Narzędzie wspomaga komunikację letniej promocji konsumenckiej LECHa - „Znajdź Nową Kaledonię!” – w której można wygrać wyjazd dla 4 osób do tego kitesurfingowego raju. To pierwsze w Polsce - na taką skalę - komercyjne wdrożenie AR dla marki FMCG.

Rozszerzona rzeczywistość to technologia, która łączy dwa światy. Aby osiągnąć taki efekt wystarczy podsunąć pod kamerę komputerową specjalnie przygotowany materiał z nadrukiem.

Po zbliżeniu do kamery komputera kartki z piktogramem/markerem na monitorze pojawia się kula ziemska. Wraz z ruchem kartki kula obraca się na ekranie i wskazuje miejsce położenia wspomnianej w promocji LECHa wyspy Nowa Kaledonia – mekki fanów sportów wodnych.
Karta z rysunkiem palmy potrzebna do zabawy znajduje się w najnowszym numerze tygodnika PRZEKRÓJ (nr 25) – dodatek pt. „Więcej z lata” a także na stronie www.lech.pl/nowakaledonia.

Poszerzona rzeczywistość jest narzędziem marketingowym dopiero raczkującym. Oceny jego atrakcyjności dokonają na końcu sami konsumenci. Mimo to, to od wyobraźni agencji i klienta zależy jak przedstawimy AR konsumentom. W przypadku kampanii LECHa AR to innowacyjny sposób na zaprezentowanie atrakcyjnej nagrody. Dzięki samemu AR i mądremu wykorzystaniu wsparcia pracy, jako części zabawy z AR, mamy okazję realnie wzbogacić doznania użytkowników serwisu i odbiorców marki – mówi Arkadiusz Szulczyński, Innovation Director K2 Internet.

Do budowy modułu K2 wykorzystała bibliotekę FLARToolKit, która jest portem technologi AR dla Flash'a. Natomiast do wizualizacji 3D użyto open source'owego engine'u Away3D.