Aktualności

25.09.2009

K2 kulturalnie dla najmłodszych.

K2 we współpracy z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zrealizowała edukacyjno-kulturalny serwis dla najmłodszych odbiorców Internetu – www.kula.gov.pl. Projekt skierowany do dzieci w wieku 5-9 lat. Jego celem jest zaznajamianie maluchów z dobrami polskiej kultury i historią. Serwis jest szeroko promowany w prasie, radiu i telewizji.

Nowy portal MKiDN to pierwsza tego typu inicjatywa na świecie. Jest ona poświęcona polskiej kulturze i historii, którą w lekki i zabawny sposób ma przybliżać najmłodszym użytkownikom Internetu. To także doskonałe narzędzie kształtujące świadomość kulturową młodych Internautów oraz porządkujące wiedzę na temat polskości i dziedzictwa kulturowego. Strona zawiera również pomoce dla rodziców i nauczycieli, które mogą posłużyć do prowadzenia lekcji w przedszkolach i zerówkach. Prócz możliwości wysłuchania opowieści zaproponowano im także układanki, gry, malowanki, przepisy na dobrą zabawę i zachęcające do interakcji.

W serwisie rodzice mogą znaleźć pomocne materiały do wycieczek własnych czy lekcji. Na stronie www.kula.gov.pl jest kolorowo, pastelowo, przyjemnie dla oka i ucha. Można zwiedzać, rysować, grać i słuchać. Dziecko ma możliwość wyprawić się do jednego z polskich miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Toruń, Żelazowa Wola), by poznać najbardziej charakterystyczne dla niego postacie i obiekty, funkcjonujące w nim instytucje kultury oraz zapoznać się z legendami i bajkami związanymi z wybranym miejscem (dla każdego z obszarów jest zarezerwowany inny zestaw rozrywek). A w wyprawie tej towarzyszą najmłodszym Kulka i Kulek, którym głosu użyczyli znakomici aktorzy - Maja Ostaszewska i Wojciech Malajkat.

To jeden z najciekawszych i najtrudniejszych projektów w historii K2. Główna trudność polegała na tym, jak zainteresować bardzo młodego użytkownika, który jeszcze nie czyta i nie pisze, jednocześnie spełniając cele statutowe MKiDN. Rozwiązaniem było zaangażowanie lektora do 95% treści w serwisie. A konsekwencją tego pomysłu, zwrócenie się do znanych polskich aktorów o użyczenie głosów. Kolejna trudność to brak jakichkolwiek benchmarków, takich serwisów www, a przez to dobranie odpowiedniego typu treści. W tym przypadku rozwiązaniem okazała się dokładna analiza i badania na grupie docelowej (w tym dzieciach pracowników K2 Internet). Ogromnym wsparciem dla projektu okazała się również wiedza specjalistów z MKiDN. – mówi Jacek Ryniecki, Account Director, K2 Internet SA.

Wprowadzenie projektu poprzedziły konsultacje przedstawicieli MKiDN z psychologami dziecięcymi i rodzicami. W prace nad serwisem zaangażowany był też zespół specjalistów: za szatę graficzną odpowiadała znana ilustratorka książek dla dzieci - Joanna Zagner, za stronę literacką pisarka  - Beata Ostrowicka, autorka książek dla dzieci i młodzieży.

Serwis KULA pokazuje, że strony firmowane przez administrację publiczna mogą być równie ciekawe jak realizacje komercyjne. - mówi Tomasz Tomczyk, Wiceprezes Zarządu K2 Internet SA.

W ciągu tygodnia od startu www.kula.gov.pl serwis odwiedziło ponad 20 tys. unikalnych użytkowników, a czas spędzany na stronie przez jednego użytkownika to 10 min.
Chyba nam się to udało, skoro jedno z dzieci poprosiło: "Tatusiu, teraz będziesz mi włączał tylko tą grę, bo to moja najulubieńsza, dobrze?"