Aktualności

18.02.2009

K2 z sukcesem dla Volvo XC60.

K2 w ramach współpracy z marką Volvo przeprowadziło trzyetapowe działania promocyjne dedykowane oficjalnej premierze na rynku polskim najnowszego modelu Volvo XC60. Działania przełożyły się na sukces sprzedażowy nowego modelu. W ciągu 5 tygodni trwania kampanii zrealizowano 40% zaplanowanej rocznej sprzedaży modelu XC60.
"Cieszymy się, że tak przemyślana i poprowadzona kampania w dużym stopniu przyczyniła się do wzrostu sprzedaży modelu XC60. Cel został osiągnięty." - komentuje Mariusz Nycz, Communication Manager, Volvo Auto Polska.

Kampania Volvo XC60 skupia się głównie na Internecie. Jeszcze przed oficjalną premierą, po raz pierwszy w historii, Volvo zdecydowało się na stworzenie internetowej telewizji, w całości dedykowanej jednemu modelowi. Pod adresem: www.VolvoXC60.tv można znaleźć filmy poświęcone nowemu modelowi, jego stylistyce, bezpieczeństwu i zastosowanym rozwiązaniom.



Drugi etap działań poprowadzono w taki sposób, aby zaskoczyć odbiorcę i wciągnąć go w fikcyjną historię, z przymrużeniem oka ukazującą kulisy powstania autorskich systemów bezpieczeństwa, wykorzystanych w modelu Volvo XC60.

Aby zwrócić uwagę konsumentów na to, co zdecydowanie wyróżnia najnowszy model – autorskie systemy bezpieczeństwa, każdy z systemów ukazano poprzez fikcyjne historie, jakie mogły towarzyszyć ich powstawaniu. W ten sposób w serwisie role gospodarzy pełni 6 postaci – fikcyjnych inżynierów Volvo, z których każda otrzymała ambitne zadanie – zbudowanie systemów bezpieczeństwa. Przy użyciu różnorodnych środków wyrazu – video, animacji poklatkowej, animacji rysunkowej, 3D - przedstawiono pasje i barwną osobowość każdego z bohaterów oraz ich indywidualne i nietuzinkowe historie, które stały się inspiracją dla powstania innowacyjnych technologii. Ponadto każda z postaci zyskała swój profil na portalach społecznościowych min. goldenline.pl. Działania wsparto kreacjami video w najpopularniejszych serwisach biznesowych. W sposób istotny i czytelny fikcyjne, zabawne historie bohaterów zrównoważono z merytoryczną zawartością serwisu – informacjami technicznymi, foto i video galerią, cennymi informacjami o produkcie, kontakcie do przedstawicieli dealerów i  infolinii.



Kolejny etap działań służy przede wszystkim wpieraniu sprzedaży. Za pośrednictwem serwisu www.volvocars.pl można poznać zespół prawdziwych twórców najnowszego modelu, odbyć wirtualną podróż modelem  Volvo XC60, zdobyć merytoryczne informacje na jego temat, poznać działanie układu City Safety przy użyciu mini gry, a także zagłosować na najpiękniejszą wersję wyposażenia.