Aktualności

27.04.2010

Nagroda Media Trendy dla K2 za www.kula.gov.pl.

Agencja K2 otrzymała nagrodę w konkursie Media Trendy za realizację najmłodszych odbiorców Internetu - www.kula.gov.pl dla MKiDN w kategorii innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej. Ponadto w konkursie wyróżniono odważne działania mediowe związane z kampanią NRUB dla marki Burn, oraz best use of content dla platformy Fanta City. W obu przypadkach kampanie i aktywacje zostały zrealizowane przy współpracy domu mediowego Starcom i agencji K2 Internet.

Media Trendy to konkurs w którym nagradzane są najciekawsze i najbardziej nowotorskie mediaplany oraz kreatywne sposoby wykorzystania mediów w kampaniach. Celem konkursu jest wyróżnienie twórców kampanii, w których wyzwania marketingowe zostały zrealizowane w sposób niestandardowy, innowacyjny, wyznaczając nowe trendy i nowe sposoby podejścia do mediów.

Strona http://www.kula.gov.pl/ to pierwszy w Polsce, nowatorski projekt Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, którego założeniem jest kształtowanie świadomości kulturowej najmłodszych użytkowników Internetu. Serwis odwiedziło w sumie 145 000 unikalnych użytkowników, z których każdy spędził na stronie średnio 15 minut, i to mimo braku wsparcia kampanii odsłonowej, gdyż projekt jest promowowany tylko poprzez stronę ministerstwa http://www.mkidn.gov.pl oraz  działania PR.

Głównym zadaniem nagrodzonego serwisu było dotarcie do specyficzne grupy docelowej – najmłodszych odbiorców Internetu – dzieciaków w wieku 5-9 lat i zaznajomienie ich z skarbami polskiej kultury, historią i sztuką. Dzieciaki mają możliwość wyprawić się do jednego z 11 polskich miast, na planie podróży są: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Toruń, Żelazowa Wola, Zakopane, Białystok, Łódź, Katowice i Gniezno. W każdym z odwiedzanych miast dzieci poznają charakterystyczne dla nich postaci, dzieła oraz obiekty kultury i sztuki. Mają też szansę wziąć udział w szeregu angażujących, edukacyjnych aktywności, a są wśród nich m.in.: interaktywne animacje, filmy oraz gry. Wszystkie aktywności mają za zadanie stymulować kreatywność dzieci.

Wprowadzenie projektu poprzedziły liczne konsultacje przedstawicieli MKiDN z psychologami dziecięcymi i rodzicami. Ci ostatni szczególną uwagę zwracali na: bezpieczeństwo serwisu i prezentowanych w nim treści, możliwość przenoszenia kontentu poza Internet  (np. poprzez drukowanie materiałów edukacyjnych) i komunikatywność w prezentowaniu zagadnień, zwłaszcza dotyczących kwestii historycznych i terytorialnych. Portal  otrzymała certyfikat „Bezpieczna strona”.