Wyniki pierwszego półrocza porównywalne do tych sprzed roku

Grupa K2 Holding uzyskała w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług w wysokości 50,6 mln zł i wzrosły one w stosunku do okresu 6 miesięcy zakończonego 30 czerwca 2017 r. o 5,1%. Wartość skonsolidowanego zysku operacyjnego EBIT wyniosła 850 tys. zł i była zbliżona do pierwszego półrocza 2017 r. kiedy to wyniosła 827 tys. zł. Na uwagę zasługuje fakt, że Grupa powtórzyła wynik operacyjny sprzed roku, pomimo ujemnego wpływu ujęcia kosztu z wyceny opcji na udziały dla kluczowych menedżerów spółki zależnej FABRITY Sp. z o.o. w wysokości 0,4 mln zł. Zysk netto wyniósł 512 tys. zł w stosunku do 45 tys. zł przed rokiem.

 

  • Przychody ze sprzedaży: 50.6 mln zł
  • Zysk na działalności operacyjnej: 850 tys. zł
  • EBITDA 3.228 tys. zł
  • Zysk netto: 512 tys. zł

 

Największy wzrost przychodów odnotowaliśmy w segmencie rozwiązań IT. Sprzedaż FABITY wzrosła w pierwszym półroczu 2018 roku o 37%, natomiast w samym drugim kwartale o 48,5%. Dotychczasowa baza Klientów została w całości utrzymana, przy czym u kliku klientów spoza Polski istotnie wzrosło zapotrzebowanie na usługi rozwoju oprogramowania, dostarczanych w modelach Agile i DevOps. Do grona nowych Klientów firmy dołączyła globalna marka z branży FMCG. Spółka zawarła również umowę na dostawę i wdrożenie platformy aplikacyjnej z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego.
Drugi kwartał w segmencie mediowym charakteryzował się wzrostem przychodów ze sprzedaży usług własnych o 12,4% w stosunku do analogicznego okresu w 2017 r. Pozwoliło to na wzrost w całym pierwszym półroczu 2018 r. o 4,3% co jest najlepszym wynikiem pierwszego półrocza w obszarze usług mediowych Grupy K2 od czasu powstania marki K2 Media w 2013 roku. Wynik EBIT segmentu istotnie poprawił się w drugim kwartale b.r. zarówno w porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego jak i pierwszego kwartału b.r.


Na osiągnięte wyniki istotny wpływ miało przede wszystkim rozszerzenie współpracy z dotychczasowymi Klientami o nowe usługi i projekty, jak i pozyskanie nowych Klientów takich jak Ipsen, Sweetsen.pl, Filofarm, Puro, Off Festival czy Forlax. W drugim kwartale do grona Klientów segmentu mediowego dołączyła firma USP Zdrowie. Ponadto K2 Media wygrało pod koniec drugiego kwartału przetarg grupy spółek DANONE w Polsce na obsługę marek koncernu w kampaniach SEM, programmatic oraz paid social. Przetarg trwał ponad pół roku i dotyczył kilku rynków europejskich. O zwycięstwie K2 Media na rynku polskim zadecydowały m.in. silne kompetencje w obszarach programmatic oraz analityki, jak również zaawansowanie autorskich narzędzi do prowadzenia efektywnych kampanii zasilanych danymi. Formalne rozpoczęcie współpracy z nowymi spółkami z Grupy DANONE nastąpi od września 2018.


Segment agencyjny zanotował przychody za pierwsze półrocze 2018 roku na poziomie porównywalnym do analogicznego okresu roku ubiegłego. Na nieco niższe od oczekiwań wyniki wpływ miały przede wszystkim słabsze wyniki procesów nowobiznesowych oraz sytuacja na rynku pracy.


Agencja K2 drugim kwartale br. zintensyfikowała działania mające na celu poszukiwanie nowych kontraktów, co zaowocowało wygranym przetargiem dla klienta z branży finansowej. Przedmiotem umowy jest zaprojektowanie głównej platformy do obsługi klientów online. W drugim kwartale Agencja K2 rozpoczęła realizację projektu od opracowania interfejsu platformy. Jako partner technologiczny szwajcarskiego banku Pictet, Agencja K2 rozwija współpracę związaną z utrzymaniem globalnego serwisu korporacyjnego banku. W drugim kwartale br. został podpisany nowy kontrakt na realizację prac w kolejnych trzech kwartałach. Ponadto Agencja K2 przeprowadziła kolejną produktowo – wizerunkową realizację, stworzoną dla PGE oraz dla Grupy PepsiCo przygotowała kampanię digital, wspierającą tegoroczną edycję Wyzwania Smaku Pepsi. Po ubiegłorocznym sukcesie pierwszej polskiej loterii wykorzystującej messengerowego chatbota, Agencja K2 wraz z K2 Media zrealizowały jej udoskonaloną odsłonę.


K2 Digital Transformation, w drugim kwartale br. wkroczył w finalną fazę (Private Launch) budowy startupu dla jednej z korporacji, znajdującej się w zestawieniu TOP20 Global Companies. Zespół doradczy zapoczątkował również realizację strategicznego projektu dla jednej z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce związanego z digitalizacją sieci sprzedaży oraz realizację pilotażowego projektu dla czołowej sieci handlowej, polegającego na sprawdzeniu nowego formatu „cyfrowego” sklepu.


Przychody segmentu infrastrukturalnego OKTAWAVE, spółki dostarczającej usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej, w pierwszym półroczu roku 2018 osiągnęły dynamikę r/r wynoszącą 11,4%. Głównym czynnikiem wzrostu jest aktywne pozyskiwanie klientów w procesach marketingu online, ich konwersja oraz zwiększanie rentowności po stronie bezpośrednich procesów sprzedażowych.
Działania promocyjne skupione były na kontynuacji marketingu dwóch nowych produktów – programu Freetier oraz NAP (Nowy Panel Administracyjny) – a także kampanii „Żegnaj blacho”. W tym czasie udało się pozyskać 599 nowych kont, a także skonwertować 78 nowych klientów. W portfolio spółki znalazły się m.in. takie marki jak: Tatromaniak, iSpot Poland czy SmartWeb Media.

„Pierwsze półrocze 2018 r. zakończyliśmy na poziomie porównywalnym do analogicznego okresu roku 2017, który zapisał się w historii K2 jako najlepszy od roku 2011. Cieszę się, że mimo nietypowej operacji jakim było ujęcie kosztu wyceny opcji na udziały dla kluczowych menedżerów FABRITY Sp. z o.o. w wysokości 406 tys. zł., Grupa powtórzyła wynik operacyjny sprzed roku.” – mówi Tomasz Tomczyk, Prezes Zarządu K2 Holding.