Centrum Nauki Kopernik.

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy dwie odsłony serwisu internetowego dla muzeum nauki.

Wyzwanie.

Centrum Nauki Kopernik to muzeum nauki położone na brzegu Wisły w Warszawie. Mieści ponad 450 interaktywnych eksponatów, które pozwalają odwiedzającym na własnoręczne przeprowadzanie eksperymentów i naukę przez zabawę. Centrum jest największą instytucją tego rodzaju w Polsce i jedną z najbardziej zaawansowanych w Europie.
 
W 2010 roku wdrożyliśmy pierwszą wersję serwisu internetowego Centrum Nauki Kopernik, jeszcze zanim Centrum zostało otwarte dla odwiedzających. Na początku ani my, ani klient, nie byliśmy pewni, jak ta instytucja będzie działała i jakie treści będzie chciała prezentować na swojej stronie.
 
Pierwsza wersja serwisu skupiała na zaprezentowaniu podstawowych informacji dla odwiedzających. To było wystarczające na start, ale z czasem okazało się, że liczba wydarzeń organizowanych przez Centrum znacznie wzrosła. Poza stałymi wystawami pojawiły się wydarzenia takie jak warsztaty, debaty, koncerty, spotkania z interesującymi gośćmi ze świata nauki, i wiele innych. Centrum zaczęło także organizować wydarzenia poza swoim budynkiem w różnych lokacjach, jak np. Piknik Naukowy. Dotychczasowy serwis internetowy był zbyt statyczny i nie pozwalał na zaprezentowanie licznych i ciągle zmieniających się wydarzeń, aktualności, treści, więc zespół Centrum Nauki Kopernik podjął decyzję o redesignie.

Druga odsłona serwisu Centrum Nauki Kopernik.

Rozwiązanie.

Druga odsłona serwisu, którą zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy, skupia się na zaprezentowaniu wydarzeń i aktualności dla wielu różnych grup użytkowników (uczniów, nauczycieli, rodziców, dorosłych). Zależało nam na maksymalnej elastyczności, ale z zachowaniem czytelnej struktury treści. Chcieliśmy przygotować łatwo konfigurowalną platformę publishingową, a nie tylko zbiór statycznych layoutów.

Rezultaty.

W rezultacie powstał projekt oparty o elastyczną siatkę elementów, która może być filtrowana przez różne kryteria. Ponieważ do specyficznych podstron można trafić z bardzo wielu różnych miejsc w serwisie, artykuły otwierają się jako warstwy, pozwalając na szybki powrót do wcześniejszej lokacji. Nowy projekt pozwala na zaprezentowanie wielu wydarzeń w prosty, ale czytelny i atrakcyjny dla użytkowników sposób.

Największą innowacją w stosunku do poprzedniej wersji serwisu jest możliwość rezerwacji i zakupu biletów online na wszystkie atrakcje dostępne w CNK. W tym celu serwis został wyposażony w internetowy interfejs zintegrowany z systemem kasowym klienta. Integracja z system kasowym została zaprojektowana w taki sposób, aby w trybie rzeczywistym aktualizować dane. Dzięki temu rozwiązaniu, zarówno kasjerzy w Centrum, jak i osoby kupujące online zawsze widzą rzeczywiście dostępną liczbę miejsc.

W ciągu czterech miesięcy od wprowadzenia sprzedaży w internecie ponad 25 000 osób kupiło bilety do Centrum i Planetarium Kopernika przez serwis.

Dodatkowym atutem systemu jest zastosowanie mechanizmu, który za pomocą kamery internetowej pozwala na podgląd kolejek do kas i odbioru biletów.

  • 2 odsłony serwisu.
  • 8 lat współpracy.
  • 25 000 osób kupiło bilety online w ciągu 4 miesięcy.
Klient:
Centrum Nauki Kopernik
Online:
www.kopernik.org.pl
Branża:
Public
Usługi:
Product Strategy & Ideation
UX & Visual Design
Front-End Development
Back-End Development