Zebrane podczas pierwszych testów uwagi klientów pozwalają na zmianę założeń biznesowych przedsięwzięcia i służą jako podstawa do fazy Private Launch. Na tym etapie zaprojektowane wcześniej prototypy produktu i założenia modelu biznesowego przekładane są na MVP. Minimum Viable Product to taka postać produktu, w której posiada on minimalny zestaw funkcjonalności, aby zaspokoić potrzeby. To tzw. early adopter, który umożliwia pozyskanie uwag niezbędnych do dalszego rozwoju produktu. MVP tworzone jest w zwinnych metodach projektowych po to, by zakres funkcjonalności produktu mógł być stale poszerzany. Jest to bardzo istotne, ponieważ definicja zakresu produktu wymaga dyskusji i konsultacji z interesariuszami projektu oraz potencjalnymi klientami. Na tym etapie w startupie dobierane są także odpowiednie technologie.
Z uwagi na ulokowanie startupu poza strukturami korporacji, możliwe jest testowanie różnych ścieżek technologicznych (testowanie różnych frameworków, systemów monitorujących postęp projektu, systemów dokumentujących projekt, systemów komunikacyjnych jak np. Slack) i zastosowania nowatorskich technologii w tworzeniu MVP.
Najważniejszym procesem w ramach fazy Private Launch jest udostępnienie MVP wraz z wkomponowanym w nie modelem biznesowym (opcje cenowe, dystrybucja produktu na określonych platformach np. iOS, zasady gwarancji i zwrotów produktu na wypadek niezadowolenia klientów) klientom korporacji. Wyselekcjonowana zostanie w tym celu grupa kilkudziesięciu firm, które w formie zamkniętych ekosystemów uzyskają produkt do bezpośredniego wykorzystania.
W ciągu kilkunastu tygodni, produkt oraz jego model biznesowy będzie testowany na rynku, przez wybranych klientów. Pozyskany w tej fazie feedback, zostanie wykorzystany do kolejnego przeprojektowania funkcjonalności produktu, przeprojektowania UX, a także innych założeń, które zostały poczynione.
Faza Private Launch ma bardzo duże znaczenie dla formowania oferty korzyści produktu i atrakcyjności modelu biznesowego, który globalna korporacja będzie w przyszłości realizowała w odniesieniu do budowanego startupu.
Jednym z rezultatów tej fazy jest także zdefiniowanie zespołu, który będzie odpowiedzialny za dalszy rozwój przedsięwzięcia. Dzięki procesowi Startup Building krystalizowane są także odpowiedzialności, umiejętności i wymagania osobowe, jakich startup potrzebuje do dalszego rozwoju.
Duża firma uzyskuje w ten sposób wiedzę o tym, jakie osoby o jakich umiejętnościach będą potrzebne w zespole startupu oraz kiedy osiągnie on już dojrzałość w produkcie i modelu biznesowym. Jest to bardzo ważne z perspektywy rekrutacji do startupu. Należy bowiem pamiętać, że zdecydowana większość niezbędnych do budowy startupu kompetencji nie jest dziś obecna w strukturach korporacji, a jeśli jest — to pozyskanie tych osób do startupu jest trudne z uwagi na niską ich liczbę i walkę wewnętrzną o te zasoby. Działy HR korporacji otrzymują więc w procesie Startup Building jasne wskazówki, jakich osób należy w przyszłości poszukiwać na rynku, jeśli startup ma utrzymać swoją dynamikę działania i koncentrację na kliencie i jego oczekiwaniach.