K2 Bank to prototyp bankowego systemu transakcyjnego, który jest w całości oparty o chatbota. Próbowaliśmy wymyślić zupełnie na nowo jak może wyglądać interakcja z bankiem w internecie, po to aby zainspirować banki do zastanowienia się, jak mogą poprawić swoje relacje z klientami. Chcieliśmy sprawić, żeby doświadczenie posiadania osobistego doradcy finansowego mogło stać się dostępne dla każdego, oraz uczynić bankowość internetową szybszą, prostszą, bardziej przyjazną i ludzką.
K2 Bank to interfejs konwersacyjny dla bankowości.
Użytkownicy K2 Banku mogą rozmawiać z BankBotem, cyfrowym asystentem wykorzystującym sztuczną inteligencję, w języku naturalnym. Zrobienie przelewu sprowadza się do napisania lub powiedzenia BankBotowi kwoty i nazwy odbiorcy. Sprawdzenie historii transakcji lub wydatków, otwarcie nowego konta lub lokaty, zastrzeżenie karty kredytowej, i inne czynności, są równie łatwe.
Główny interfejs K2 Banku będzie znajomy dla każdego, kto używał Slacka, Facebook Messengera, czy dowolnej innej aplikacji typu chat. To niekończący się strumień historii komunikacji od dołu (najnowsze) do góry (najstarsze) ekranu.
BankBot działa na desktopie, telefonach i smartwatch-ach, tak aby zawsze mógł towarzyszyć użytkownikowi i umożliwiać sprawdzenie stanu swoich finansów w każdej sytuacji.
BankBot jest doradcą.
Co bardzo ważne BankBot może działać proaktywnie komunikując użytkownikowi ważne informacje. Może ostrzec użytkownika, kiedy jest bliski przekroczenia swojego miesięcznego budżetu. Potrafi przypominać o opłatach, które użytkownik robi regularnie każdego miesiąca. Jest w stanie zasugerować lepsze sposoby na oszczędzanie lub inwestowanie i pokazać użytkownikowi ile może zyskać. Z czasem uczy się potrzeb i zachowań użytkownika, aby służyć mu doradztwem finansowym.
API i AppStore-y.
Unijna dyrektywa PSD2 wchodzi w życie w krajach EU w 2018 roku. Jej celem jest otwarcie rynku usług finansowych. PSD2 zmusi banki do wprowadzenia API dającego dostęp do danych klientów podmiotom trzecim, jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę.
Wyobraziliśmy sobie, że K2 Bank może oferować swój własny AppStore oparty o udostępnione API. Użytkownicy będą w stanie udzielać dostępu usługom pochodzącym od podmiotów trzecich w podobny sposób, w jaki działa przydzielanie uprawnień aplikacjom na Facebooku czy Twitterze.
Możliwe będzie zarządzanie kontami w wielu bankach z jednej aplikacji. Dzięki integracji z e-commerce możliwe staną się natychmiastowe płatności, a BankBot może pomóc użytkownikowi w zakupach wyszukując najlepsze oferty z setek różnych sklepów.
Obsługa głosem.
Oczywiście można porozmawiać z BankBotem głosowo przez telefon, smartwatch, a nawet na desktopie – czasem może być to wygodne.
BankBot może także działać na urządzeniach kontrolowanych głosem, takich jak Amazon Echo, które posiada swoje własne API dla developerów – smart home i smart banking w jednym.
Design i technologia.
Aby uczynić K2 Bank możliwym weszliśmy w partnerstwo z polską firmą Stanusch Technologies, która jest dostawcą technologii dla BankBota. Firma ta zajmuje się badaniami i rozwojem w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie. Zapewnia technologię przetwarzania języka naturalnego (NLP) oraz wyszukiwania semantycznego. Jest światowym liderem pod względem liczby wdrożonych chatbotów/wirtualnych doradców i Key Vendorem w tym obszarze według Gartnera.
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas na adres: chatbots@k2.pl
Zobacz też: