PZU Drive.

Przygotowaliśmy koncept biznesowy dla największego polskiego ubezpieczyciela.
Mężczyzna i samochód w zimowej scenerii

Wyzwanie.

W 2012 roku wpadliśmy na pomysł urządzenia pozwalającego na podłączenie praktycznie każdego samochodu do internetu. Nasz pierwotny koncept przewidywał, że to urządzenie, podłączone do cyfrowej chmury, mogłoby przewidywać awarię samochodu, i automatycznie wezwać samochód naprawczy przygotowany do usunięcia wykrytej usterki. Zaprezentowaliśmy ten pomysł największej firmie ubezpieczeniowej w Polsce — PZU — która się nim zainteresowała, i tak powstało PZU Drive.

Realizacja.

Przygotowaliśmy prototyp urządzenia PZU Drive i przetestowaliśmy je w samochodach pracowników PZU. Od tamtego czasu przeszliśmy przez wiele iteracji, wiele różnych konceptów, wiele badań z klientami, i nauczyliśmy się bardzo dużo, pracując nad projektem samego urządzenia, jak i powiązanej z nim aplikacji mobilnej.

Projekt urządzenia PZU Drive
Projekt urządzenia PZU Drive

Rezultaty.

Projekt został nominowany do nagrody Cannes Lions Innovation Awards w 2013 roku. Jeśli projekt PZU Drive przejdzie z fazy proof of concept do implementacji, ma szansę na zbudowanie unikalnej wartości dla ubezpieczyciela i może stać się ważnym elementem walki o klienta, pozwalając na wyjście poza prostą konkurencję cenową. Jednocześnie PZU Drive pozwoli na dostarczenie realnej wartości dla każdego kierowcy.

Schemat
Business Unit:
K2 Create
Klient:
PZU
Branża:
Automotive
Usługi:
Product Strategy & Ideation
UX & Visual Design
User Research