Migracja TUI Polska do chmury.

28% oszczędności i 150% wydajności, stabilność działania bez względu na obciążenie, brak konieczności zatrudniania dodatkowych administratorów czy inwestowania w sprzęt – to tylko niektóre z korzyści TUI Polska po migracji do chmury obliczeniowej Oktawave.
tui

TUI to firma działająca w branży turystycznej, obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. W tym czasie z usług tego biura podróży skorzystało prawie 1,5 miliona klientów. W przeciągu ostatnich dziesięciu lat - wraz z rozwojem Internetu, wzrostem dostępności komputerów oraz urządzeń mobilnych - zupełnie zmienił się sposób poszukiwania ofert wypoczynkowych. To w przeglądarce właśnie dokonywane są poszukiwania wymarzonych wakacji, co oznacza, że usługodawca musi posiadać infrastrukturę IT, która sprosta dużemu ruchowi na swojej stronie WWW.

Co więcej, infrastruktura TUI służy nie tylko do obsługi serwisu czy systemu rezerwacji - to również backend dla prawie 400 pracowników firmy, którzy trzymają pieczę nad tym, aby wakacje z TUI były udane. Oznacza to, że firma od zawsze potrzebowała korporacyjnej stabilności i wydajności, którą mogły jej zapewnić zaawansowane technologie IT.

Rozwój portalu internetowego oraz wzrost liczby transakcji spowodowały, że istniejąca infrastruktura stała się niewystarczająca. Branża, w której działa TUI, cechuje się szczególną sezonowością, dlatego wykorzystanie infrastruktury bardzo się zmieniało w czasie.

Infrastrukturę najintensywniej wykorzystywano w miesiącach: listopad, grudzień, styczeń, luty, a następnie w: czerwcu, lipcu, sierpniu oraz wrześniu.

Dotychczasowa infrastruktura TUI zbudowana została w oparciu o serwery dedykowane - takie rozwiązanie nie sprzyja działalności sezonowej, zwłaszcza w przypadku firm, które z roku na rok powiększają liczbę klientów. Przewidzenie zapotrzebowania na zasoby jest bardzo trudne i zwykle kończy się przeszacowaniem lub niedoszacowaniem i dostawianiem kolejnych serwerów dedykowanych na szybko.

Innymi słowy, dotychczasowe rozwiązanie nie było skalowalne, nie było możliwości płynnego reagowania na zmienny ruch. Dlatego zakupiona moc maszyn albo bywała niewystarczająca w danym momencie, albo też nie była w pełni wykorzystana.

Generowało to wysokie koszty utrzymania, a także było niewygodne w administrowaniu: wiązało się z koniecznością dostarczania sprzętu, a także przemodelowania aplikacji.

Zamiast dostawiać kolejny serwer dedykowany, administratorzy TUI postanowili rozwiązać problem raz na zawsze, migrując do skalowalnej chmury obliczeniowej. Głównymi celami, którymi się kierowano podczas poszukiwań chmury obliczeniowej, były:

  • zwiększenie mocy obliczeniowej,
  • skalowalność,
  • skrócenie czasu wdrażania zmian,
  • optymalizacja kosztów.

Po zbadaniu rynku (w tym innych chmur obliczeniowych oraz rozwiązań zastępczych), TUI postawiło na polską chmurę obliczeniową Oktawave.

Przeczytaj więcej w serwisie Oktawave.

Business Unit:
Oktawave
Klient:
TUI Polska
Branża:
Corporate
Usługi:
Migracja do chmury