Niezależnie od tego, czy tworzysz strategię dla digitalu, planujesz kampanię internetową, prowadzisz eCommerce, zmieniasz lub budujesz od podstaw stronę internetową, czy odpowiadasz za działania content marketingowe, dane powinny być dla Ciebie podstawą efektywnego działania. Tylko mając uporządkowane procesy monitorowania danych, zrozumienia ich i wykorzystywania w praktyce – wiesz co robisz i masz kontrolę nad swoimi działaniami w internecie.
Jakie korzyści płyną ze stosowania danych do podejmowania decyzji?
Trafniejsze decyzje i zwiększenie jakości procesu decyzyjnego.
Wykorzystując dane, zmniejszysz udział decyzji podejmowanych na podstawie przeczuć i subiektywnych doświadczeń. Uzyskasz podstawę planowania i podejmowania decyzji opartą na faktycznych zachowaniach użytkowników.
Wzrost sprzedaży i współczynnika konwersji.
Dane umożliwią Ci skupienie się przede wszystkim na działaniach o największym potencjale oraz ułatwią zaplanowanie właściwej ich kolejności.
Kontrola i możliwość szybkiej reakcji.
Pomożemy Ci ułożyć procesy dotyczące wykorzystania danych. Jeśli pojawią się niepokojące sygnały, takie jak wzrost liczby stron 404, spadek ruchu, spowolnienie serwisu, czy spadek współczynnika konwersji, dowiesz się o tym od razu. Będziemy mogli ustalić co jest ich przyczyną i natychmiast zaproponować właściwą reakcję.
Estymacje realizacji KPI.
Już po kilku dniach kampanii otrzymasz od nas estymację wyniku sprzedaży na koniec miesiąca. Dzięki temu wiesz dokładnie, jakie jest ryzyko, że nie osiągniesz założonych celów sprzedażowych i czy powinieneś podjąć działania zaradcze.
Wyjaśnianie hipotez, odpowiedzi na pytania oraz możliwość testów.
W bardzo wielu przypadkach analiza danych pozwala odpowiedzieć na postawione pytania. Jeśli dane z systemu analitycznego są niewystarczające, pomogą testy A/B. Testy mogą odpowiedzieć na przykład na pytania:
- jakie korzyści powinieneś komunikować,
- na którą podstronę najlepiej kierować kampanię,
- jakie treści na stronie docelowej są najbardziej skuteczne.
Podstawa segmentacji marketingu internetowego.
Dane stanowią podstawę dla segmentacji. Pozwalają kierować komunikację do określonych grup odbiorców (na przykład poprzez wykorzystanie Marketing Automation). Wnioski na podstawie danych służą przygotowaniu strategii komunikacji, a następnie ocenie efektów jej realizacji.
Cele działań marketingowych w Internecie.
Większość działań w ramach marketingu internetowego ma pomóc w osiągnięciu konkretnych celów. Celem może być:
- sprzedaż przez Internet,
- wypełnienie formularza (przykład: formularz z adresem e-mail lub numerem telefonu),
- udział w konkursie lub quizie,
- kliknięcie wybranego elementu na stronie (przykład: kalkulator kredytowy),
- nawiązanie połączenia (kliknij, aby zadzwonić),
- znajomość zalet produktu,
- liczba jakościowych wejść na stronę.
W praktyce cele są najczęściej bardzo wyśrubowane. Jedną z najskuteczniejszych sposobów realizacji celów bez zwiększania budżetu, jest optymalizacja konwersji oparta o dane.
Proces optymalizacji konwersji, który stosujemy w celu podniesienia sprzedaży.
Aby optymalizować konwersję, zaczynamy od poznania Twoich celów biznesowych, marketingowych i konkretnych wskaźników efektywności. Po zebraniu szczegółowych informacji na temat Twoich klientów i grupy docelowej, ustalamy, który etap ścieżki konwersji ma największy potencjał wzrostu. Koncentrujemy się na tym elemencie.
Optymalizacja konwersji może dotyczyć m.in.:
- kreacji reklamowej (grafiki, treści, mailing, itd.),
- doboru mediów i sposobu ich wyświetlania,
- stron docelowych (UX, komunikacja),
- oferty, ceny produktów,
- procesów obsługowych,
- narzędzi.
Należy pamiętać, że optymalizacja konwersji jest procesem ciągłym.