Design-Driven Innovation.

Pomagamy naszym klientom tworzyć innowacje i przekształcamy idee w rzeczywistość.

Innowacja często utożsamiana jest z nową technologią. Jednak większość innowacyjnych projektów wcale nie opiera się na rewolucyjnych rozwiązaniach technologicznych. Innowacja często tkwi w zmianie znaczenia tego, czym jest produkt lub usługa, co zapewnia swoim użytkownikom. Tym właśnie zajmuje się design.

Prototypowanie innowacji.

Aby ocenić potencjał innowacyjnych pomysłów, należy je jakoś urzeczywistnić, w czym pomaga prototypowanie. Wcześniej lub później będziesz potrzebować jakiegoś rodzaju prototypu, aby samemu poczuć, czy pomysł się sprawdza, sprzedać go w swojej organizacji, przekonać do niego zarząd, przetestować product-market fit z konsumentami, czy wykonać analizę wykonalności.

Jak to działa?

  • Briefujesz nas na wypracowanie koncepcji produktu lub usługi na podstawie Twoich celów i założeń. (Lub możemy wypracować ją wspólnie np. poprzez Design Sprint.)
  • Jeżeli istnieje taka potrzeba, możemy powołać kilka zespołów projektantów, które będą pracowały niezależnie nad tym samym problemem. Dzięki technice projektowania równoległego (parallel design) powstaną wtedy różne rozwiązania.
  • Określamy, jaki poziom wykonania i zakres prototypu będzie wystarczający. Prototyp może mieć różną formę: od statycznych projektów graficznych, przez film wideo, do interaktywnej symulacji produktu na komputerze lub telefonie.
  • Prototyp będzie podstawą do podjęcia decyzji o dalszych pracach nad projektem.

Przykład prototypu wideo przedstawiającego wizję systemu bankowego opartego o chatbota:

Trendspotting.

Możemy przygotować dla Twojej firmy analizę trendów panujących na rynku  — w Twojej branży, branżach pokrewnych, lub zupełnie z nią niezwiązanych, ale takich, które mogą być inspirujące dla Twojego biznesu. Nie jest to analiza konkurencji — celem jest wyjście poza nią. Szukamy nietypowych modeli biznesowych, ciekawych rozwiązań na poziomie produktu, interfejsu, customer experience, wykorzystania technologii. Na tej podstawie spróbujemy wskazać interesujące możliwości innowacji — ulepszenia dotychczasowych produktów i usług lub stworzenia nowych. 

Zobacz artykuł: Przyszłość e-commerce: Everything as a Service.

Design-Driven Innovation Strategy.

W dzisiejszym świecie często cierpimy na nadmiar pomysłów — problemem staje się raczej wybór najbardziej właściwego kierunku. Pomagamy naszym klientom w stworzeniu właściwej strategii innowacji.

Design-Driven Innovation to proces tworzenia i selekcji innowacyjnych rozwiązań biznesowych oparty o metodykę Roberta Vergantiego, profesora Zarządzania i Innowacji na wydziale Zarządzania Politecnico di Milano. Jest to kilkumiesięczny program (choć nie wymaga codziennego dużego zaangażowania) składający się z pracy indywidualnej i warsztatów, w którym uczestniczy kilkanaście osób — najlepiej z różnych działów firmy, głównie pełniących role kierownicze, choć niekoniecznie. Efektem pracy jest wypracowanie jednego lub kilku strategicznych kierunków do rozwoju.

Zobacz artykuł: Jak pracujemy i co robimy w K2 Product Design?

Kontakt.