Social Storytelling.

W K2 specjalizujemy się w tworzeniu historii — tych krótkich, prostych i tych dłuższych, bardziej złożonych. I wierzymy, że to historie najlepiej sprawdzają się w mediach społecznościowych — o ile są odpowiednio opowiedziane i przedstawione.

Historia wynikająca z marki.

Wychowaliśmy się, tworząc reklamy. Budując historie, zaczynamy więc od dokładnego poznania i zrozumienia marek. Historia musi z marki wynikać, być z nią związana, ale jednocześnie musi uwzględniać jej odbiorców. Przykładem takiej historii jest nasz projekt dla PGE, który powstał na bazie autentycznych wydarzeń i pokazywał prawdziwe emocje sześcioletniego chłopca związane z tą marką.

Budowanie relacji między ludźmi.

Media społecznościowe to miejsce, gdzie przede wszystkim ludzie kontaktują się między sobą. Marki są tu intruzami, dlatego staramy się, aby dostarczały swoim odbiorcom wartość i wzbogacały ich relacje. Prowadzimy profile marek w niestandardowy i ciekawy dla ludzi sposób, podsuwając im często tematy do rozmów. W przypadku kampanii Smutny Autobus naszym celem od samego początku było wywołanie społecznej dyskusji za sprawą treści, która dawała pole do bardzo różnych interpretacji.

Zespół dedykowany dla marki, a nie zespół social media.

Pracując dla danej marki, tworzymy zespół doświadczonych w reklamie osób, który doskonale rozumie markę i wie, jak tworzyć historie wokół niej. W zespole znajdują się specjaliści od mediów społecznościowych, ale najważniejsze jest dla nas to, aby jego członkowie przede wszystkim wiedzieli, jak opowiadać historie. I umieli wykorzystać nadarzające się okazje, kiedy odbiorca najmniej się tego spodziewa. W taki właśnie sposób stworzyliśmy kampanię dla Żubrówki, gdzie aktywny udział wzięły osoby z kreacji, strategii, ale również sam Tomasz Bagiński, Kayah oraz zespół kreatywny Facebooka. Dzięki temu udało się stworzyć optymalne rozwiązanie, dopasowane do odbiorców, ale i do platformy, na której zostało opublikowane.

Content to nie wszystko, jest jeszcze dystrybucja.

Planując działania, myślimy zawsze nie tylko o tym, co powstanie, ale również, jak to wypromować w odpowiedniej grupie docelowej. Tworzymy plany kampanii i realizujemy je, odpowiadając za wyniki. Dobieramy w odpowiedni sposób media, a treści tworzymy nie tylko tak, by dopasować je do grupy docelowej, ale by maksymalnie wykorzystać możliwości platformy, na której będą one dystrybuowane. Staramy się dostarczać materiały, które użytkownicy sami „poniosą” w przestrzeni internetu, ułatwiając im maksymalnie takie działanie. Tak stało się właśnie w przypadku kampanii dla leku Metafen, w której wykorzystaliśmy YouTube oraz Tumblr do promocji i dystrybucji kampanii, dzieląc ją na trzy etapy.

Wykorzystanie kreatywnych możliwości platformy do realizacji określonego celu.

Kreatywne rozwiązania leżą u podstaw naszego działania, ponieważ uważamy, że dzisiejszy odbiorca widział już bardzo dużo i coś nowego, niespodziewanego ma większe szanse skupić jego uwagę niż rozwiązania stosowane wielokrotnie przez różne marki. Nie tworzymy jednak rzeczy, patrząc tylko na to, czy są innowacyjne i czy będą z tego nagrody. Dbamy też o to, aby każde nowe wykorzystanie mediów społecznościowych wynikało z określonych w briefie celów oraz z tego, jak z danych platform korzystają ich użytkownicy. Tak stało się właśnie w przypadku kampanii, jaką zrealizowaliśmy dla Fundacji ITAKA, w której wykorzystaliśmy popularną w owym czasie funkcjonalność Snapchata, wspierając poszukiwania osób zaginionych.

Social media to nie tylko digital, ale wszystko co do nich trafia.

Lubimy łączyć światy, zwłaszcza ten offline’owy z tym digitalowym. Wiemy, że dobrą i nośną treścią w mediach społecznościowych może być coś, co z pozoru nie ma zupełnie charakteru digitalowego. Ponieważ dokładnie poznajemy grupy docelowe (to, jakie mają zwyczaje i czym chcą się dzielić), to, co tworzymy w przestrzeni fizycznej często przenoszone jest przez nich do mediów społecznościowych i naturalnie dystrybuowane. Tak stało się w przypadku kampanii dla FOX, promującej nowy sezon The Walking Dead, czy w kampanii dla Żywca Zdrój, kiedy zbudowaliśmy na jednym z wysokich budynków w Warszawie sztuczne słońce.

Kontrola jakości i dbałość o detale.

Mediów społecznościowych nie traktujemy gorzej niż innych mediów, dlatego treści i akcje, jakie realizujemy, są kontrolowane przez szefów kreacji oraz strategów pod kątem zgodności z marką i jakości. Staramy się wycisnąć jak najwięcej z tego, co tworzymy, dlatego bardzo często modyfikujemy nasze działania w trakcie ich realizacji. Optymalizujemy kampanie oraz wymyślamy dodatkowe akcje, które wzmacniają przekaz i zwiększają skuteczność kampanii.

Jeżeli chcesz, abyśmy opowiedzieli historie dla Twojej marki, napisz do mnie.

Kontakt.