Altavia Kamikaze z międzynarodowej grupy Altavia przejmuje agencje K2 Precise i K2 Create

Altavia Kamikaze, należąca do międzynarodowej Grupy Altavia agencja kreatywna i komunikacyjna z technologicznym DNA sfinalizowała akwizycję dwóch agencji przejmując 100% udziałów w K2 Create i K2 Precise.

Nowa organizacja połączy kompetencje Altavia Kamikaze z kompetencjami K2 Create - agencji kreatywnej z 26-letnią historią, prekursora branży digital w Polsce oraz K2 Precise - specjalizującą się w kampaniach mediowych, w tym performance i rozwiązaniach martech. Ta synergia, wsparta zasięgiem Grupy Altavia obiecuje zupełnie nowe możliwości dla klientów i zespołów. Inwestycja wpisuje się w najważniejsze transakcje na polskim rynku agencji.

 

“Decyzja o akwizycji to odpowiedź na oczekiwania marketerów, którzy poszukują prostej współpracy oraz zintegrowanych rozwiązań łączących narzędzia, technologię, zaawansowaną analitykę i ofertę mediową z prawdziwą kreatywnością i rozumieniem nowych kanałów, twórców oraz grup docelowych. - powiedziała Joanna Dering, managing partner Altavia Kamikaze. - Zaprosiliśmy do współpracy duet agencji, który to rozumie i razem skokowo zwiększamy skalę i możliwości. Nadchodzą zmiany - przyspieszenie AI, rozwój ‘creators economy’, a w konsekwencji zmiany na rynku pracy. Musimy się systematycznie redefiniować i ta umiejętność łączy obie organizacje na poziomie DNA - zawsze widzimy szanse i przekuwamy zmiany na przewagi konkurencyjne dla naszych klientów.”

 

“Zależało nam na znalezieniu firmy, która będzie zainteresowana rozwijaniem K2 Create i K2 Precise, umożliwi im wzrost skali, ekspansję zagraniczną. Jesteśmy przekonani że Altavia i Altavia Kamikaze będą takim właśnie partnerem.” – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.

 

Altavia Kamikaze, K2 Create i K2 Precise będą działać pod wspólnym brandingiem Altavia Kamikaze + K2, początkowo jako 3 podmioty. Strategicznym zamiarem Altavia Kamikaze jest połączenie wszystkich 3 agencji, przy jednoczesnym utrzymaniu siły 2 mocnych dywizji: kreatywnej oraz precise (media i martech). To oznacza zespół ponad 160 ekspertów pracujących dla portfela wiodących klientów oraz dalszy wzrost biznesu i wsparcie działań komunikacyjnych klientów w Polsce, regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na arenie międzynarodowej.

 

“Transakcja to strategiczna inwestycja, która kolejny raz potwierdza zainteresowania Grupy Altavia polskim rynkiem. Grupa Altavia jest obecna w Polsce od 20 lat, wtedy to został otwarty oddział Altavia Polska, którego specjalizacją jest szeroko rozumiana komunikacja BTL. 6 lat temu do Grupy dołączyła Agencja Kamikaze (dziś Altavia Kamikaze). Obecna akwizycja, zwiększa potencjał Grupy w Polsce oraz rozszerza portfolio oferowanych przez nas usług w szczególności w obszarze mediów, działań performance oraz marketing automation. Łącząc kompetencje Altavia Polska oraz Altavia Kamikaze + K2, jesteśmy gotowi dbać o konsumentów naszych klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Skala, doświadczenie i możliwości Altavia Kamikaze + K2 będą też wykorzystywane na potrzeby międzynarodowych klientów i innych agencji w ramach Grupy.” - powiedział Raphaël Palti, prezes i założyciel Grupy Altavia.

 

Altavia Kamikaze + K2 będzie działać pod kierownictwem Joanny Dering i Michała Ryszkiewicza - dotychczasowych partnerów zarządzających Altavia Kamikaze. Michał Rutkowski będzie kontynuował swoją rolę odpowiadając za dywizję Create. Dołączą do niego Zofia Mozga i Katarzyna Kosińska-Rysz ze strony Altavia Kamikaze i wspólnie rozpoczną proces integracji. Katarzyna Wiśniewska i Maja Biniewicz - dotychczasowe dyrektorki zarządzające K2 Precise będą w dalszym ciągu odpowiadały za tą dywizję. Bartek Załęcki i Zofia Mozga jako zespół integracyjny będą pracować na ułatwieniem współpracy wszystkich podmiotów.

 

Grupa Altavia

 

O Altavii

 

Altavia to pierwsza niezależna globalna grupa specjalizująca się w usługach marketingowych dla retailerów.

 

Założona w 1983 roku przez Raphaëla Palti, jej prezesa i dyrektora generalnego, Grupa oferuje rozwiązania w zakresie aktywizacji sprzedaży specjalnie dostosowanej do potrzeb branży retail. Obecna w 45 krajach na 4 kontynentach Grupa Altavia obsługuje ponad 500 marek i retailerów.

 

W 2022 r. Altavia zatrudniała 2800 pracowników i osiągnęła obroty na poziomie 801 mln euro.

 

Creative commerce i marketing execution w służbie relacji z klientami.

 

Altavia codziennie znajduje kreatywne, wykorzystujące technologie, odpowiedzialne i skuteczne sposoby na poprawę jakości relacji swoich klientów z ich klientami. Jesteśmy zaangażowani w cały łańcuch wartości: od doradztwa i kreacji, przez wykonanie, po wdrożenie i instalację.

 

Klient: alfa i omega.

 

Od początku istnienia w Grupie Altavia wierzymy w otwarty i pełen życia handel, który sprzyja tworzeniu spotkań, połączeń i stwarza nowe możliwości. To handel, który w swojej istocie jest ludzki. Retail for Humans.

 

www.altavia-group.com

 

ALTAVIA jest obecna na polskim rynku od 2003 roku, kiedy to powstała Altavia Polska. Altavia Polska jest agencją usług marketingowych, której specjalizacją jest szeroko rozumiana komunikacja BTL. Wspólnie z klientami tworzy kampanie budujące relacje z konsumentem i skutecznie zwiększające wyniki sprzedaży. W 2017 roku obecność Grupy Altavia w Polsce została wzmocniona poprzez wejście do Grupy Kamikaze (obecnie Altavia Kamikaze) - agencji kreatywno-komunikacyjnej z technologicznym DNA. Od tego czasu agencja potroiła swój biznes. Obecnie Altavia Kamikaze to zespół 80 osób w Łodzi i Warszawie. Altavia Polska i Altavia Kamikaze działają autonomicznie i współpracują przy realizacjach dla klientów.

 

zdjecie grupowe
Grupa K2. 22.09.2023.