Nowa organizacja połączy kompetencje Altavia Kamikaze z kompetencjami K2 Create - agencji kreatywnej z 26-letnią historią, prekursora branży digital w Polsce oraz K2 Precise - specjalizującą się w kampaniach mediowych, w tym performance i rozwiązaniach martech. Ta synergia, wsparta zasięgiem Grupy Altavia obiecuje zupełnie nowe możliwości dla klientów i zespołów. Inwestycja wpisuje się w najważniejsze transakcje na polskim rynku agencji.
“Decyzja o akwizycji to odpowiedź na oczekiwania marketerów, którzy poszukują prostej współpracy oraz zintegrowanych rozwiązań łączących narzędzia, technologię, zaawansowaną analitykę i ofertę mediową z prawdziwą kreatywnością i rozumieniem nowych kanałów, twórców oraz grup docelowych. - powiedziała Joanna Dering, managing partner Altavia Kamikaze. - Zaprosiliśmy do współpracy duet agencji, który to rozumie i razem skokowo zwiększamy skalę i możliwości. Nadchodzą zmiany - przyspieszenie AI, rozwój ‘creators economy’, a w konsekwencji zmiany na rynku pracy. Musimy się systematycznie redefiniować i ta umiejętność łączy obie organizacje na poziomie DNA - zawsze widzimy szanse i przekuwamy zmiany na przewagi konkurencyjne dla naszych klientów.”
“Zależało nam na znalezieniu firmy, która będzie zainteresowana rozwijaniem K2 Create i K2 Precise, umożliwi im wzrost skali, ekspansję zagraniczną. Jesteśmy przekonani że Altavia i Altavia Kamikaze będą takim właśnie partnerem.” – mówi Paweł Wujec, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.
Altavia Kamikaze, K2 Create i K2 Precise będą działać pod wspólnym brandingiem Altavia Kamikaze + K2, początkowo jako 3 podmioty. Strategicznym zamiarem Altavia Kamikaze jest połączenie wszystkich 3 agencji, przy jednoczesnym utrzymaniu siły 2 mocnych dywizji: kreatywnej oraz precise (media i martech). To oznacza zespół ponad 160 ekspertów pracujących dla portfela wiodących klientów oraz dalszy wzrost biznesu i wsparcie działań komunikacyjnych klientów w Polsce, regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na arenie międzynarodowej.
“Transakcja to strategiczna inwestycja, która kolejny raz potwierdza zainteresowania Grupy Altavia polskim rynkiem. Grupa Altavia jest obecna w Polsce od 20 lat, wtedy to został otwarty oddział Altavia Polska, którego specjalizacją jest szeroko rozumiana komunikacja BTL. 6 lat temu do Grupy dołączyła Agencja Kamikaze (dziś Altavia Kamikaze). Obecna akwizycja, zwiększa potencjał Grupy w Polsce oraz rozszerza portfolio oferowanych przez nas usług w szczególności w obszarze mediów, działań performance oraz marketing automation. Łącząc kompetencje Altavia Polska oraz Altavia Kamikaze + K2, jesteśmy gotowi dbać o konsumentów naszych klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Skala, doświadczenie i możliwości Altavia Kamikaze + K2 będą też wykorzystywane na potrzeby międzynarodowych klientów i innych agencji w ramach Grupy.” - powiedział Raphaël Palti, prezes i założyciel Grupy Altavia.
Altavia Kamikaze + K2 będzie działać pod kierownictwem Joanny Dering i Michała Ryszkiewicza - dotychczasowych partnerów zarządzających Altavia Kamikaze. Michał Rutkowski będzie kontynuował swoją rolę odpowiadając za dywizję Create. Dołączą do niego Zofia Mozga i Katarzyna Kosińska-Rysz ze strony Altavia Kamikaze i wspólnie rozpoczną proces integracji. Katarzyna Wiśniewska i Maja Biniewicz - dotychczasowe dyrektorki zarządzające K2 Precise będą w dalszym ciągu odpowiadały za tą dywizję. Bartek Załęcki i Zofia Mozga jako zespół integracyjny będą pracować na ułatwieniem współpracy wszystkich podmiotów.
Grupa Altavia
O Altavii
Altavia to pierwsza niezależna globalna grupa specjalizująca się w usługach marketingowych dla retailerów.
Założona w 1983 roku przez Raphaëla Palti, jej prezesa i dyrektora generalnego, Grupa oferuje rozwiązania w zakresie aktywizacji sprzedaży specjalnie dostosowanej do potrzeb branży retail. Obecna w 45 krajach na 4 kontynentach Grupa Altavia obsługuje ponad 500 marek i retailerów.
W 2022 r. Altavia zatrudniała 2800 pracowników i osiągnęła obroty na poziomie 801 mln euro.
Creative commerce i marketing execution w służbie relacji z klientami.
Altavia codziennie znajduje kreatywne, wykorzystujące technologie, odpowiedzialne i skuteczne sposoby na poprawę jakości relacji swoich klientów z ich klientami. Jesteśmy zaangażowani w cały łańcuch wartości: od doradztwa i kreacji, przez wykonanie, po wdrożenie i instalację.
Klient: alfa i omega.
Od początku istnienia w Grupie Altavia wierzymy w otwarty i pełen życia handel, który sprzyja tworzeniu spotkań, połączeń i stwarza nowe możliwości. To handel, który w swojej istocie jest ludzki. Retail for Humans.
ALTAVIA jest obecna na polskim rynku od 2003 roku, kiedy to powstała Altavia Polska. Altavia Polska jest agencją usług marketingowych, której specjalizacją jest szeroko rozumiana komunikacja BTL. Wspólnie z klientami tworzy kampanie budujące relacje z konsumentem i skutecznie zwiększające wyniki sprzedaży. W 2017 roku obecność Grupy Altavia w Polsce została wzmocniona poprzez wejście do Grupy Kamikaze (obecnie Altavia Kamikaze) - agencji kreatywno-komunikacyjnej z technologicznym DNA. Od tego czasu agencja potroiła swój biznes. Obecnie Altavia Kamikaze to zespół 80 osób w Łodzi i Warszawie. Altavia Polska i Altavia Kamikaze działają autonomicznie i współpracują przy realizacjach dla klientów.