Manifest K2 Product Design.

Nasze podejście do tworzenia cyfrowych produktów w pięciu krótkich punktach.
Rysunek

Trzy lata temu planowaliśmy stworzyć nową stronę dla K2 Product Design. Napisałem na nią nasz manifest (częściowo zainspirowany chyba najlepszym agencyjnym manifestem Edenspiekermann). Niestety nigdy nie ukończyliśmy tego serwisu. Jednak Łukaszowi Lewandowskiemu, wiceprezesowi K2, tak spodobał się nasz manifest, że ciągle wracaliśmy do tego, żeby go gdzieś wykorzystać. I jakoś nigdy się to nie udawało. Więc w końcu publikuję go tutaj, razem z oryginalnymi ilustracjami Jacka Opalucha z 2014 roku. Bo nadal zgadzamy się z każdym z tych pięciu krótkich punktów.

1. Nie lubimy bulszitu.

Nasza branża jest go pełna. Design to nie buzzwordy, żółte karteczki, makiety, narzędzia i metody. Dla nas projektowanie, to odważne pomysły i szlifowanie drobnych detali. To ciężka praca, która polega na upraszczaniu i eliminowaniu wszystkiego, co nie jest niezbędne. I nie ma do tego żadnej apki.

UX

2. Cenimy ludzi i kulturę bardziej niż procesy.

Nie istnieje magiczny proces. Kluczem do dobrych projektów jest udana praca zespołowa. Nie można oddzielić funkcji od formy, interfejsu od treści i technologii, więc nasi projektanci UX od początku każdego projektu pracują razem z projektantami graficznymi, copywriterami, programistami, itd.

More

3. Wierzymy, że można osiągnąć więcej, robiąc mniej.

Mniej funkcji, mniej wyborów, mniej wizualnego nieporządku, to lepsze produkty. Tylko tyle, ile potrzeba (i nie więcej) researchu, makiet, projektów graficznych, dokumentacji, to lepszy proces projektowy.

Grafika

4. Robienie tylko ładnych obrazków nudzi nas śmiertelnie.

Staramy się zrozumieć prawdziwe potrzeby i problemy, aby móc zaproponować dla nich kreatywne rozwiązania, które przynoszą korzyści biznesowe i mogą zmienić życie użytkowników na lepsze.

Grafika

5. Chcemy pracować z naszymi klientami, a nie tylko dla nich.

Robimy rzeczy, których nasi klienci nie mogą zrobić sami. Ale nie jesteśmy w stanie tworzyć dobrych projektów bez zaangażowania ze strony naszych klientów i uczenia się od nich. Nauczyliśmy się już sporo od setek najlepszych firm z wielu różnych branż.

Autor: Maciej Lipiec.

04.12.2017.