Chmura sposobem na wzrost sprzedaży i poprawę obsługi klienta w e-commerce.

Wraz ze zmianą sytuacji rynkowej (pandemia COVID-19, lockdown) w branży e-commerce pojawiły się nowe wyzwania. Wzrost ruchu w witrynach sklepów wywołał problemy z dostępnością serwisów i wpłynął na jakość obsługi klienta. Odpowiedzią na ten problem stała się chmura obliczeniowa. Korzysta z niej już 58 proc. e-sklepów w Polsce.
Grafika-chmury

W czasie pandemii ponad połowa e-sklepów odnotowała zwiększony ruch, a zdecydowana większość (80 proc.) dostrzegła istotne wyzwania w obsłudze kupujących w odniesieniu do wykorzystywanej infrastruktury technologicznej. Tak wynika z Raportu Grupy K2: Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021, opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez IDG Poland.

Problemy z dostępnością oferty

Na pierwszy plan wysuwają się problemy z dostępnością systemów – 27 proc. e-sklepów odnotowało wydłużony czas ładowania stron, 21 proc. przestoje w funkcjonowaniu platformy, a 20 proc. problemy z ładowaniem się zdjęć, wideo lub innych elementów oferty. W rezultacie potencjalni klienci rezygnowali z finalizacji zakupu, co bezpośrednio przełożyło się na wzrost wskaźnika porzuceń koszyka (18 proc. wskazań).

Więcej w serwisie Oktawave.

Oktawave. 19.07.2021.