Desperados BOT.

Zorganizowaliśmy pierwszą polską loterię prowadzoną przez chatbota.

Wyzwanie.

Marka Desperados postanowiła odświeżyć organizowaną przez siebie aktywację konsumencką oraz sprawić, aby dołączenie do niej było jeszcze łatwiejsze i lepiej dopasowane do zmieniających się oczekiwań jej odbiorców. W odpowiedzi na to wyzwanie stworzyliśmy pierwszą w Polsce loterię, w której kody spod promocyjnych kapsli uczestnicy wpisywali bezpośrednio w komunikatorze Messenger. Nasz loteryjny chatbot został tak dobrze odebrany przez konsumentów, że rok później wprowadziliśmy do niego kolejną innowację — natychmiastowa wypłatę wygranej w najbliższym bankomacie.

Rozwiązanie.

W organizowanej przez nas loterii kody spod kapsli piwa pozwalały na wygranie atrakcyjnych nagród pieniężnych, których łączna pula wyniosła ponad 1 000 000 zł. Naszym celem było maksymalne uproszczenie procesu dołączenia do zabawy — wzięcie udziału w loterii miało być “proste jak otwarcie piwa”. Efekt ten osiągnęliśmy w 3 krokach:

  1. Loterię prowadził chatbot, dostępny całodobowo w najpopularniejszym komunikatorze — Messengerze. Aby wbić swój kod użytkownik musiał jedynie kliknąć w ikonkę z niebieską chmurką i wyszukać markę Desperados.
  2. O wygranej uczestnik dowiadywał się natychmiast po wbiciu kodu. To mechanika tradycyjnej “zdrapki”, zatem na losowanie nagród nie trzeba oczekiwać.
  3. Nagrodę zwycięzca mógł wypłacić niezwłocznie w najbliższym bankomacie. Było to możliwe dzięki integracji chatbota z systemem czeków BLIK. Nasza loteria jako pierwsza w Polsce umożliwiła wypłatę wygranej za pomocą chatbota na Messengerze.

W kontakcie!

Konwersacja na Messengerze nie ma wyraźnego końca, zatem siłą tego kanału jest możliwość utrzymywania długotrwałej relacji z klientami. Chatbot Desperadosa, wykorzystując scenariusze marketing automation, z powodzeniem reaktywował rozmowy z uczestnikami loterii, zachęcając ich do powrotu do zabawy oraz wbijania kolejnych kodów. Informował  także o zbliżającym się terminie zakończenia aktywacji, aby uczestnicy zdążyli wykorzystać posiadane kody przed utratą ich ważności.

Rezultaty.

Dzięki trafnemu dopasowaniu do grupy docelowej, czyli nierozstających się ze smartfonami “Millenialsów”, dla których Messenger jest preferowaną i naturalną drogą komunikacji ze znajomymi i ulubionymi markami, nasza loteria w krótkim czasie zyskała bardzo dużą popularność. Szybkość interakcji z botem i możliwość otrzymania natychmiastowej gratyfikacji świetnie odpowiadały oczekiwaniom uczestników. Nasz projekt dla marki Desperados potwierdza zatem, że chatbot dostępny bez zwłoki, 24/7, doskonale nadaje się do realizacji aktywacji, dla których powodzenia kluczowy jest kontekst “tu i teraz”. Dodatkowo, dzięki kreatywnemu copywritingowi, korespondencja z naszym chatbotem spotkała się z ciepłym przyjęciem uczestników loterii — żadna z rozmów nie została zgłoszona jako SPAM!

Wybrane statystyki loterii “Dotacje na kreacje” marki Desperados (2017 rok):

  • +100k konwersacji z botem.
  • +239k wbitych kodów.
  • 0% konwersacji zgłoszonych jako SPAM!
  • 20% więcej kodów wbitych poprzez chatbota, niż przez tradycyjny Landing Page.

Wybrane statystyki loterii “Imprezowa Wena” Desperados (2018 rok):

  • +500k konwersacji z botem.
  • 38% więcej kodów wbitych poprzez chatbota, niż przez tradycyjny Landing Page.
Klient:
Desperados
Online:
www.desperados.com
Branża:
Finance
Usługi:
AI-powered Customer Service (ChatBots)
Chcesz dostawać informacje o nowych projektach? Zostaw swój adres e-mail.