Fundacja ITAKA.

Zaangażowaliśmy wielu młodych ludzi w poszukiwania rówieśników.

Dzięki naszym działaniom, po raz pierwszy w historii Fundacji ITAKA, tak wielu młodych ludzi zaangażowało się w poszukiwania swoich rówieśników.

Wyzwanie.

Co roku polska policja odnotowuje 8000 zaginięć osób nieletnich. W większości są to nastolatkowie, którzy uciekli z domu. Najlepszym sposobem, by ich odnaleźć, jest masowe rozpowszechnianie ich fotografii. ITAKA, będąca jedyną fundacją, zajmującą się poszukiwaniem nieletnich, nie posiadała środków finansowych na takowe działania. Dlatego postanowiliśmy pomóc.

Ale w jaki sposób, przy braku jakiegokolwiek budżetu, pomóc Fundacji ITAKA w rozpowszechnieniu informacji o zaginionych osobach i zaangażować w to grupę, wśród której ginie najwięcej osób?

Rozwiązanie.

Wykorzystaliśmy fakt, że ulubiona aplikacja nastolatków (Snapchat) właśnie wprowadziła nową funkcjonalność (face swap) umożliwiającą zabawę w zamianę twarzy ze znajomym.

W niecałe 2 tygodnie po jej uruchomieniu, stworzyliśmy specjalne narzędzie Snap&Seek, dzięki któremu można było zamienić swoją twarz na twarz zaginionej osoby. Na specjalnie stworzonej stronie snap.zaginieni.pl umieściliśmy galerię zdjęć nastolatków, którzy zniknęli bez śladu. Użytkownicy Snapchata mogli z niej pobierać fotografie zaginionych, podmieniać swoje twarze i wysyłać snap’y do znajomych, zachęcając ich tym samym do przyłączenia się do akcji. W ten sposób każdy użytkownik Snapchata mógł w prosty i „coolerski” sposób zaangażować się w poszukiwania.

Rezultaty.

Do promowania narzędzia Snap&Seek zachęciliśmy znanych Snapchatowych celebrytów takich jak: Matt Olech, Naruciak, Areta Szpura, Local Heroes, Michał Sadowski (Brand24), Karol Paciorek, Karolina Gilon i inni. W rezultacie, dzięki naszym działaniom, w projekcie Snap&Seek wzięła udział 1/3 użytkowników Snapchata w Polsce! Dotarliśmy też do ponad miliona odbiorców innych kanałów social mediowych. Fundacja ITAKA zaś stwierdziła, że po raz pierwszy w jej historii, tak wielu młodych ludzi zaangażowało się w poszukiwania swoich rówieśników.

  • 1/3 użytkowników Snapchata zaangażowanych w projekt
  • 1 mln odbiorców w kanałach social media
Klient:
Fundacja ITAKA
Branża:
NGO
Chcesz dostawać informacje o nowych projektach? Zostaw swój adres e-mail.