Metafen.

Przełamaliśmy schemat komunikacji leków przeciwbólowych.
Kreacja kampanijna leku przeciwbólowego

Nie tylko można inaczej reklamować leki przeciwbólowe, ale przede wszystkim warto to robić. Nasza kampania dla leku Metafen przyniosła ponad 11 mln obejrzeń filmów, co z kolei zaowocowało 150% wzrostem świadomości marki i wzrostem sprzedaży o 22%.

Wyzwanie.

Komunikacja leków przeciwbólowych skupia się na utartym schemacie udawania bólu, który natychmiast mija po zażyciu reklamowanego leku. Zmierzyliśmy się z tym mitem reklamując Metafen. Ponieważ to pierwszy lek w Polsce, który łączy w swoim składzie ibuprofen i paracetamol, postanowiliśmy pokazać, że tak, jak można inaczej walczyć z bólem, można również inaczej reklamować leki przeciwbólowe.

Rozwiązanie.

Zrezygnowaliśmy z odgrywania udawanego bólu w reklamie. Mówiliśmy wprost, że po lek sięga się tylko wtedy, gdy czuje się rzeczywisty ból i nie oszukiwaliśmy, że tabletki odmieniają życie, tak jak to się dzieje w popularnych reklamach konkurencji. Ogólnokrajowa kampania video, zaplanowana przez zespół K2 Media, wykorzystywała m.in. kreacje rich mediowe na portalach horyzontalnych, angażujące rozwiązania video na YouTube. Reklamy typu pre-roll były emitowane m.in. na internetowych stronach rozgłośni radiowych i telewizyjnych oraz w wybranych serwisach lifestylowych w postaci innowacyjnych rozwiązań z pogranicza rich media oraz digital TV.

Rezultaty.

Kampania Metafen "Można inaczej" była jedną z największych kampanii video realizowanych w branży farmaceutycznej w Polsce. Filmy na You Tube osiągnęły ponad 2,7 mln odsłon, a stronę na tumbrl.com odwiedziło ponad 300 UU.

  • Wzrost świadomości marki o 150%
  • Wzrost sprzedaży o 22%
  • Ponad 11 300 000 obejrzeń filmów
  • Ponad 26 000 godzin kontaktu z marką
  • 2 razy wyższa klikalność kampanii od średniej rynkowej
  • 97% pozytywnych ocen spotów
  • 150%wzrost świadomości marki.
  • 22%wzrost sprzedaży portalu.
  • 2,7 mlnodsłon na YouTube.
  • 26 tys.godzin kontaktu z marką.
Business Unit:
K2 Create
Klient:
Polpharma
Branża:
Pharma
Usługi:
Integrated Campaigns
Social Storytelling
Production & Motion
Content Distribution
Segmentation & Targeting
Attribution & Analitycs