Lambda.

„Jeśli to słyszysz — jeśli to mówisz”.
Lambda.

Przygotowaliśmy akcję społeczną ukazującą problem przemocy wobec osób homoseksualnych, biseksualnych i transpłciowych.

Wyzwanie.

Przemoc wobec osób LGBT ma miejsce w wielu polskich domach. Naszym wyzwaniem było stworzenie uniwersalnego przekazu zmniejszającego społeczne przyzwolenie na nią oraz zachęcającego zarówno ofiary jak i świadków do reakcji za pośrednictwem telefonu zaufania Stowarzyszenia Lambda Warszawa.

Lambda.

Rozwiązanie.

Mając do dyspozycji niewielki budżet mediowy, postawiliśmy na nietypowy, ale przykuwający uwagę przekaz. Kampanię podzieliliśmy na dwie odsłony. Pierwsza z nich przybrała formę outdoorowych plakatów zlokalizowanych na warszawskich przystankach autobusowych. Drugą, spotową odsłonę, wyemitowaliśmy w internecie oraz dwóch warszawskich kinach studyjnych. Wszystkie działania wspieraliśmy kampanią prowadzoną w social mediach oraz za pośrednictwem zaprojektowanej przez nas strony www.jeslitoslyszysz.pl.

Plakat Lambda na ścianie

Tęczowe przystanki.

W centrum każdego z plakatów umieściliśmy cytaty pochodzące z telefonu zaufania Lambdy. Dobraliśmy je tak, aby ukazywały różne, czasem nieoczywiste odmiany przemocy oraz nakłaniały przechodniów do przeanalizowania własnych zachowań względem środowisk LGBT. Kampanię outdoorową wsparliśmy konferencją prasową. Plakaty i ulotki zaprezentowaliśmy także podczas warszawskiej Parady Równości oraz umieściliśmy je w warszawskich klubach LGBT i placówkach wspierających ofiary przemocy rodzinnej.

Pastisz spotu reklamowego w spocie reklamowym.

Drugą odsłoną naszych działań było video, w którym dla uwypuklenia problemu sięgnęliśmy po formę pastiszu. Przewidywalny scenariusz typowej reklamy produktu spożywczego z polską rodziną przy tradycyjnym obiedzie, zburzyliśmy zaskakującym dialogiem pomiędzy bohaterami spotu. Dzięki temu zabiegowi pozwoliliśmy widzom doświadczyć tego samego uczucia, które towarzyszy świadkom agresji słownej. Film wyświetlaliśmy w Internecie oraz dwóch warszawskich kinach – Kinotece oraz Kinie Muranów.

Efekty:

Kampania outdoorowa uzyskała zasięg 1,6 mln osób, w tym ponad 1 mln osób w samej Warszawie. Spot internetowy wyświetlono 160 tysięcy razy, a wersję kinową obejrzało ok. 10 tysięcy widzów.

Dzięki naszym działaniom wzrosła liczba osób dzwoniących na telefon zaufania Stowarzyszenia Lambda Warszawa zarówno w celu zgłoszenia doświadczania przemocy, jak i jej obserwowania.

  • 1,6 mln osób – zasięg kampanii
  • 160 tys.liczba obejrzeń filmu
Lambda.
Business Unit:
K2 Create
Klient:
Stowarzyszenie LAMBDA Warszawa
Online:
www.jeslitoslyszysz.pl
Branża:
NGO
Usługi:
Client Strategy
Design & Branding
Production & Motion
UX & Visual Design