Czarna Polana.

Dla marki Żubrówka Czarna stworzyliśmy opowieść zamiast reklamy.

CzarnaPolana to projekt objęty mecenatem Żubrówki Czarnej, w którym artyści zainspirowani procesem tworzenia Czarnej, opowiadają historie o połączeniu natury i rzemiosła — wykorzystując w tym celu różnorodne środki wyrazu. W pierwszej odsłonie projektu na Czarnej Polanie spotykają się taniec, muzyka i animacja.

Brief/Problem.

Polacy są dumni ze swojej wódki. Od lat potwierdzają to liczne badania. A mimo to, gdy pojawiała się jakaś ważna okazja — na stół stawialiśmy głównie marki zagraniczne. Polacy nie mieli bowiem do tej pory własnej marki w segmencie super premium. Wódki, którą z dumą można otworzyć, by uczcić najważniejsze momenty. Żubrówka Czarna wypełniła tę lukę. Stworzona ze spirytusu pszenicznego najwyższej jakości, wody pochodzącej z Puszczy Białowieskiej i dodatkowo filtrowana węglem drzewnym dębowym — ma wyjątkowo łagodny smak. W blind testach wypada najlepiej ze wszystkich badanych wódek.

Jak jednak przekazać konsumentom główne wartości nowej marki alkoholowej (połączenie tego, co najlepsze z Natury i Rzemiosła), mając na względzie liczne obostrzenia prawne związane z promocją tego typu marek?

Idea.

Zamiast tworzyć reklamę, stworzyliśmy opowieść.

„Czarna Polana” to historia Gai (natury) i Rzemieślnika (człowieka). Na początku on stara się podporządkować sobie naturę, zgładzić ją, zmieść. Ona jednak nie poddaje się i uczy Rzemieślnika współpracy i szacunku. Na koniec zaklęci w miłosnym tańcu odkrywają wartość w świadomym i harmonijnym współistnieniu. Całość została zainspirowana procesem tworzenia Żubrówki Czarnej (artyści na początku pracy zostali zaproszeni do Polmosu Białystok i Puszczy Białowieskiej), który łączy w sobie szacunek do natury i rzemiosła.

Pomysł na scenariusz wypracowaliśmy wspólnie z urodzonym w Białymstoku, nominowanym do Oscara reżyserem, Tomkiem Bagińskim. Wtedy też powstał pomysł, by nie tylko sama historia (choć archetypiczna) była wyjątkowa, ale też sposób jej opowiadania. Kilkoro wybitnych młodych animatorów połączyło więc różne style klasycznej animacji w jedną, wzruszającą historię (co stanowiło niemałe wyzwanie reżyserskie). Animatorzy wzorowali się na choreografii stworzonej specjalnie do tego projektu przez Katarzynę Kizior.

Całość dopełniła muzyka skomponowana przez Atanasa Valkova, a zaśpiewana przez Kayah, która jako jedyna wokalistka na polskim rynku potrafiła w tak prawdziwy i naturalny sposób oddać słowiański klimat opowieści.

Realizacja.

Film umieściliśmy na profilu facebookowym Żubrówki Czarnej (oraz na profilach zaangażowanych w projekt twórców), a samą piosenkę na platformach streamujących muzykę (Spotify, Tidal, iTunes itd.). Projekt był komunikowany również na Instragramie.

Do promocji „Czarnej Polany” przygotowaliśmy wiele materiałów na profil Żubrówki Czarnej oraz na profile twórców — content dopasowaliśmy odpowiednio do danego medium, urządzenia oraz idei. Wierząc, że tworzymy coś wyjątkowego, uruchomiliśmy również działania PR, chcąc zainteresować media naszym projektem artystycznym. Odbiorcy mogli wejść na stronę www.czarnapolana.pl, gdzie znajdowały się wszystkie informacje o projekcie i twórcach.

Efekty.

„Czarna Polana” szybko weszła w główny obieg popkultury. Piosenka znalazła się na playlistach RMF Classic, Chilli Zet, „Trójki” i Meloradia. Na Spotify weszłą na listę TOP 50 VIRAL Polska oraz po kilku dniach również na listę przebojów radiowej „Trójki”.

Animacja poniosła się szerokim echem w mediach opiniotwórczych (Wprost, Gazeta.pl, Natemat itd.) oraz tematycznych (Wybieram Kulturę, NaEkranie itd.). Projekt spotkał się też z super odbiorem konsumentów (wg Brand 24 sentyment pozytywny wynosił 91,5%).

Na Facebooku animacja zyskała już ponad 1 000 000 wyświetleń i tysiące komentarzy oraz szerów — a to dopiero pierwsza odsłona tego artystycznego projektu!

Klient:
Żubrówka
Online:
CzarnaPolana.pl
Branża:
FMCG
Usługi:
Integrated Campaigns
Social Storytelling
Production & Motion
Client Strategy