PKO Bank Polski.

Zbudowaliśmy cyfrową obecność największego polskiego banku.
Serwis Internetowy PKO Bank Polski

Wyzwanie.

Jak odświeżyć serwis internetowy ogromnego banku, tak aby działał na wszystkich urządzeniach mobilnych? Jak usprawnić proces pozyskiwania nowych klientów, a klientom ułatwić korzystanie ze strony?

W 2016 roku zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nową wersję głównego serwisu internetowego PKO Banku Polskiego. Zaprojektowaliśmy ten serwis po raz drugi, po naszym pierwszym wdrożeniu tego portalu z lat 2009–2010. Tym razem chcieliśmy wprowadzić Responsive Web Design i wiele innych usprawnień.

PKO Bank Polski to największy bank w Polsce, który oferuje setki produktów finansowych dla wielu różnych grup odbiorców: klientów indywidualnych, małych i średnich firm, dużych korporacji i instytucji. Serwis jest ogromny  — ma ponad 15 000 stron i jest odwiedzany przez ponad 3,5 miliona użytkowników każdego miesiąca.

Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Serwis Internetowy PKO Bank Polski

Rozwiązanie.

Kompletnie przebudowaliśmy nawigację w serwisie i wprowadziliśmy nową wyszukiwarkę, tak aby ułatwić dotarcie do produktów. Zmieniliśmy konstrukcję wielu stron i przygotowaliśmy nowy projekt graficzny. Wprowadziliśmy też wiele zmian mających na celu ułatwienie zakupu produktów i zwiększenie liczby zbieranych przez serwis leadów sprzedażowych. Uprościliśmy kontakt z bankiem i logowanie do serwisów transakcyjnych.

Po naszej stronie był pełen zakres prac nad serwisem: od strategii, przez projektowanie, przygotowanie treści, wdrożenie front-endu i systemu CMS. Na koniec zoptymalizowaliśmy portal pod kątem SEO i szybkości ładowania strony na różnych urządzeniach.

Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Serwis Internetowy PKO Bank Polski

Rezultaty.

Nowy portal spowodował znaczący wzrost konwersji, a liczba użytkowników serwisu w kanale mobilnym wzrosła o 65%. W ósmej edycji rankingu “Złoty Bankier” Pulsu Biznesu PKO Bank Polski został nagrodzony jako najbardziej przyjazny dla użytkowników bank w Polsce za swój serwis, aplikację mobilną, oraz system transakcyjny iPKO (który też pomogliśmy zaprojektować).

  • 65% więcej użytkowników mobilnych.
  • 3,5 mln użytkowników miesięcznie.
  • 2 koncepty głównego portalu.
  • 8 lat współpracy.

Różne koncepcje.

Pracując nad nowymi projektami często tworzymy na początku wiele różnych koncepcji — w przypadku ostatniej wersji portalu PKO Banku Polskiego także powstało 5 czy 6 różnych konceptów. Przez dłuższy czas rozwijaliśmy jeden z nich, który nazwaliśmy “Focus”. Chcieliśmy skupiać uwagę użytkowników, chowając wszystkie rozpraszające elementy. I chcieliśmy też zrezygnować z typowej strony głównej zastępując ją zestawem najpopularniejszych stron produktowych. Projekt opierał się na niestandardowej nawigacji wykorzystującej przybliżenia i oddalenia (zoom-in i zoom-out). W końcu zrezygnowaliśmy z tej koncepcji, ale pracując nad nią wiele się nauczyliśmy i sporo jej elementów wykorzystaliśmy w finalnej wersji.

Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Serwis Internetowy PKO Bank Polski
Business Unit:
K2 Create, K2 Digital Products
Klient:
PKO Bank Polski
Online:
www.pkobp.pl
Branża:
Finance
Usługi:
Product Strategy & Ideation
UX & Visual Design
Front-End Development
Back-End Development
SEO